منصور، زیرنظر سورنا ستاری به جشنواره فجر آمد

به گزارش آوای وحش، تهران (پانا) - فیلم منصور که پیش از این با عنوان اوج110 معرفی شده بود، محصول سازمان هنری اوج است که سال گذشته به جشنواره نرسید اما توانست امسال در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کند.

منصور، زیرنظر سورنا ستاری به جشنواره فجر آمد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

فیلم منصور با نگاهی به بخش هایی از زندگی شهید ستاری و طراحی و تولید اولین جنگنده کاملا ایرانی ساخته شده که در آن بخشهای ناگفته از هشت سال دفاع مقدس روایت شده است. نگارش فیلمنامه این اثر سینمایی با نظارت سورنا ستاری، فرزند شهید ستاری اجرا شده و قرار بود به جشنواره فیلم فجر سال گذشته راه پیدا کند که فیلم حاضر نشد.

این فیلم به کارگردانی سیاوش سرمدی و تهیه کنندگی جلیل شعبانی است و محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است.

سیاوش سرمدی از مستندسازانی است که تا به امروز فیلم های مستندی را چون ادواردو، امام موسی صدر، چمران به روایت دختر جبل عامل، 80سال مقاومت و داوطلب مرگ ساخته است و در منصور نخستین کارگردانی فیلم سینمایی را تجربه می کند.

مهدی مطهر از دیگر مستندسازان به عنوان مجری طرح در کنار سیاوش سرمدی حضور دارد.

ماجرای تغییر نام فیلم از اوج 110 به منصور

نام اوج برای نیروی هوایی یادآور پروژه های مسکونی اوج است که متأسفانه در بحبوحه جنگ عده ای مبالغ هنگفتی را برای ثبت نام ارتشیان جهت خانه های مسکونی غارت کردند؛ هر چند حضور سازمان اوج در ساخت فیلم هم ممکن است شبهاتی را ایجاد کند و در نهایت سازندگان فیلم نام این اثر سینمایی را تغییر دهند.

داستان فیلم منصور

فیلم منصور به ماجرای شهید ستاری می پردازد که در زمان جنگ تحمیلی کارگاهی راه اندازی کرد تا یک سری تجهیزات لازم برای ساخت هواپیما را به ایران آورده و ساخت هواپیما را در کشور انجام داده و بسیاری از مسائل کشور در این زمان را در زمان جنگ حل نماید.

عوامل ساخت فیلم

یکی از نکات قابل تامل فیلم عدم حضور بازیگران چهره در آن است؛ هر چند تمام بازیگران آن را هنرمندان تئاتر تشکیل داده اند و کیومرث مرادی بازیگردانی این پروژه را برعهده دارد. در این فیلم محسن قصابیان نقش شهید ستاری را ایفا می کند. محسن قصابیان بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است که سابقه نویسندگی و کارگردانی نیز دارد. کارگردانی فیلمنیوکاسل، بازی در فیلم سینمایی تونل، کارگردانی نمایش رمز جستجو، کارگردانی و بازی در نمایش کبودان و اسفندیار ، بازی در سریال آخرین بازمانده و تفنگ سرپر از مهمترین آثار او است.

عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از:نویسنده و کارگردان: سیاوش سرمدی، تهیه کننده: جلیل شعبانی، مجری طرح و دستیار تهیه کننده: مهدی مطهر، مدیر تولید: وحید معدنی، مشاور کارگردان: علیرضا داوودنژاد، مدیر برنامه ریزی: عادل معصومیان، دستیار اول کارگردان: سیدعلی هاشمی، بازیگردان: کیومرث مرادی، مدیر فیملبرداری: مجید گرجیان، مدیر صدابرداری: بهمن اردلان، تدوین: بهرام دهقانی، موسیقی: علیرضا کهن دیری، طراح صحنه: بابک کریمی طاری، طراح لباس: مجید لیلاجی، طراح گریم: شهرام خلج، جلوه های ویژه رایانه ای: محمد برادران، منشی صحنه: فرحناز خسروآبادی، عکاس: حبیب مجیدی، مدیر روابط عمومی : علی زادمهر ،ساخت فیلم پشت صحنه: محمود نجفی، دستیار تولید: محمداسماعیل کلبی آبادی، مدیر تدارکات: میلاد مولازاده.

گزارش فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را در زیر بخوانید:

آفتاب نبمه شب/ آهنگ دو نفره/ ابلق/ بابا سیبیلو/ بچه های طوفان/ بی آبان / آهو

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 773

به "منصور، زیرنظر سورنا ستاری به جشنواره فجر آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منصور، زیرنظر سورنا ستاری به جشنواره فجر آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید