منع همکاری شرکتهای آمریکایی با هواوی و زد تی ای

به گزارش آوای وحش، کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا، بیان کرد هواوی و زد تی ای تهدید امنیت ملی هستند. بنابراین شرکت هایی که از یارانه دولتی استفاده می نمایند نمی توانند با آنها همکاری نمایند.

منع همکاری شرکتهای آمریکایی با هواوی و زد تی ای

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) به طور رسمی هواوی و زد تی ای را تهدیدی علیه امنیت ملی کشورش اظهار داشت.

این بدان معنا است که شرکت هایی که از برنامه یارانه 8.3 میلیارد دلاری دولت آمریکا به نام طرح یونیورسال سرویس فاند استفاده می نمایند، نمی توانند هیچ گونه تجهیزات یا سرویسی از این دو شرکت را بخرند، در آن سرمایه گذاری نمایند، نگهداری یا پشتیبانی نمایند.

آجیت پای مدیر این کمیسیون در بیانیه ای اظهار داشت: با توجه به دستورات امروز و در نظر دریافت شواهد، این سازمان هواوی و زد تی ای را به عنوان خطرهایی برای شبکه های مخابراتی آمریکا و آینده فناوری 5G کشور می داند.

در حقیقت این حکم به رأی موافق کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در ماه نوامبر رسمیت می دهد. در آن موقع این سازمان قانونگذاری اظهار داشت هر دو شرکت چینی تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا هستند.

این در حالی است که آمریکا سال گذشته هواوی را در فهرست سیاه وزارت بازرگانی قرار داد و این رای جدید احتمالا سبب می گردد ارتباط این شرکت چینی با زنجیره تامین ذخایر نیمه رسانا قطع گردد.

علاوه بر این موارد دولت ترامپ سعی دارد کشورهای دیگر را نیز وادار کند تا در توسعه شبکه 5G با هواوی همکاری ننمایند. ژاپن و استرالیا نیز به همین دلیل با هواوی همکاری نمی نمایند. با این وجود بعضی کشورها مانند انگلیس همچنان با این شرکت چینی هواوی می نمایند و اجازه می دهند نقشی محدود در توسعه شبکه 5G کشور داشته باشد.

هواوی و زد تی ای تا به امروز در این باره هیچ اظهار نظری نکرده اند.،مهر

بیشتر بخوانیم: موتور جستجوی هواوی در سنگاپور فعال شد

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 413

به "منع همکاری شرکتهای آمریکایی با هواوی و زد تی ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منع همکاری شرکتهای آمریکایی با هواوی و زد تی ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید