نسخه دارویی ترامپ باعث بیماری قلبی، سردرد و استفراغ می گردد

به گزارش آوای وحش، دونالد ترامپ ادعایی واهی را مطرح نموده که دانشمندان و محققان برای تکذیب آن مجبور شدند بارها مطالعاتی را انجام بدهند و این ادعا را تکذیب نمایند.

نسخه دارویی ترامپ باعث بیماری قلبی، سردرد و استفراغ می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، هیدروکسی کلروکین (Hydroxychloroquine) ویروس کرونا را در بدن از بین نمی برد. این داروی ضدمالاریا پیش از این از سوی دونالد ترامپ به عنوان درمان کرونا پیشنهاد شده بود.

دانشمندان آکسفورد پس از یک سری تحقیقات هزینه بر دیگر بار دیگر ثابت کردند که هیدروکسی کلروکین هیچ فایده ای برای بیماران مبتلا به کرونا ندارد و به این ترتیب این داروی جنجالی از فهرست آزمایش های مربوط به درمان احتمالی کرونا به طور کامل خارج شد.

در این آزمایش تعیین شد یک چهارم از کل بیماران کرونایی که هیدروکسی کلروکین را مصرف نموده بودند فوت کردند. در این پروژه عظیم هزار و 500 بیماری که در 170 بیمارستان بریتانیا بستری شده بودند مورد آزمایش قرار گرفتند.

پروفسور مارتین لندری نویسنده اصلی این تحقیق می گوید: اگر شما، مادر، پدر و یا هر یک از اعضای خانواده تان به کرونا مبتلا شدید هیدروکسی کلروکین درمان مناسبی نیست. این فایده ای ندارد.

وی از پزشکان در سراسر دنیا خواست تا از تجویز این دارو برای درمان کرونا خودداری نمایند. این دارو می تواند عوارض جانبی بدی از جمله آریتمی قلب، سردرد و استفراغ ایجاد کند.

با این حال هنوز مطالعات متعددی در حال اجرا هستند تا اثرات داروی هیدروکسی کلروکین را بر روی درمان کرونا آنالیز نمایند.

رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ در شروع بحران کرونا داروی ضدمالاریایی هیدروکسی کلروکین را به عنوان یک داروی شگفت آور توصیه و اعتراف کرد که خود را برای جلوگیری از ابتلا به کرونا این دارو را مصرف نموده است.

شب گذشته مجله پزشکی لانست مطالعه ای بحث برانگیز را منتشر کرد که نشان داد هیدروکسی کلروکین خطر مرگ در بیماران مبتلا به کووید19 را افزایش داده است ، که منجر به توقف آزمایش آن بر روی انسان در سراسر دنیا شد.

در کل 5 هزار و 421 بیمار به طور تصادفی از هیدروکسی کلروکین استفاده کردند و با هزار و 323 بیماری که از سوی آکسفورد این دارو برای آنها تجویز شده بود مقایسه شدند.

بعد از گذشت 28 روز ، 25.7 درصد از بیمارانی که قرص مالاریا را استفاده نموده بودند در مقایسه با 23.5 درصد افرادی که به آنها دارو داده نشده بودند در اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشتند.

اکنون به شدت توصیه می گردد بیماران مبتلا به کرونا هیدروکسی کلروکین را مصرف ننمایند. هر چند هنوز تحقیقات دراینباره کامل نیست اما فعلا منع استفاده از آن وجود دارد.

دانشگاه آکسفورد مدعی کشف واکسن کرونا نیز هست، واکسنی که دقیقا تعیین نیست چه زمانی به بازار دنیای عرضه خواهد شد و بشریت را از کابوس کرونا نجات بدهد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 371

به "نسخه دارویی ترامپ باعث بیماری قلبی، سردرد و استفراغ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه دارویی ترامپ باعث بیماری قلبی، سردرد و استفراغ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید