هزینه لازم برای رهن یا اجاره مغازه در خیابان شریعتی چقدر است؟

به گزارش آوای وحش، تهران قدمتی چندین و چند ساله دارد و بسیاری از خیابان ها یا محله های آن از دوره های تاریخی پیشین تا حال حاضر در این شهر باقی مانده اند. خیابان هایی مانند ولیعصر، انقلاب، جردن، سمیه و… از خیابان های قدیمی و ریشه دار پایتخت محسوب می شوند. یکی از این خیابان های قدیمی و اسم و رسم دار تهران، خیابان شریعتی است. این خیابان که از جنوب تا شمال تهران کشیده شده از محله های مختلفی عبور می نماید و در هر بخش از آن فروشگاه ها و ساختمان های اداری یا تجاری مختلفی قرار گرفته است. این خیابان را می توان بورس فروش لوازم خانگی به ویژه انواع برقی و سیستم های صوتی یا تصویری دانست. از آنجایی که لوازم خانگی و دستگاه های صوتی تصویری از اقلام مورد احتیاج و بسیار مهم افراد محسوب می شوند، خیابان شریعتی اهمیت زیادی پیدا نموده است؛ بنابراین با توجه به صندلی خیابان شریعتی از نظر مالی و سیاسی، در این مطلب به آنالیز املاک خیابان شریعتی پرداخته و ضمن معرفی آن، قیمت رهن و اجاره مغازه در خیابان شریعتی را با هم مقایسه نموده ایم. در صورتی که شما هم قصد اجاره یا رهن مغازه در شریعتی را دارید، مطالعه این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم.

هزینه لازم برای رهن یا اجاره مغازه در خیابان شریعتی چقدر است؟

شریعتی از گذشته تا امروز

خیابان شریعتی که پیش از انقلاب اسلامی به نام خیابان کوروش کبیر معروف بود، یکی از خیابان های طولانی پایتخت محسوب می گردد که جهت جنوبی-شاقتصادی دارد. حسینیه ارشاد واقع در خیابان شریعتی یکی از عظیم ترین و قدیمی ترین پایگاه ها برای اجرای همایش های مختلف دینی و برگزاری سخنرانی های مختلف است. این حسینیه در سال های پس از انقلاب پذیرای دکتر علی شریعتی بود که به طور مرتب در این حسینیه سخنرانی های مختلفی برگزار می کرد. این موضوع باعث شد خیابان کوروش کبیر به افتخار ایشان به نام خیابان دکتر علی شریعتی تغییر نام پیدا کند.

خیایان شریعتی را می توان قدیمی ترین جاده ارتباطی تهران به پهنه شمیران و قصران به شمار آورد که امتداد آن در زمان قاجار دارالخلافه را به منطقه شمیران در شمال تهران وصل می نموده است. ابتدای جنوبی این خیابان تا اواخر دوره قاجار دروازه شمیران بود و درحال حاضر پیچ شمیران در خیابان انقلاب محسوب می گردد که تا میدان قدس امتداد پیدا نموده است. از مهم ترین ویژگی های خیابان شریعتی می توان به طیف وسیع کاربری تجاری و خدماتی آن اشاره نمود. به دلیل وجود خدمات و مغازه های مختلف در خیابان شریعتی روزانه افراد بسیار زیادی از نقاط مختلف تهران برای خرید به این خیابان مراجعه می نمایند.

موقعیت جغرافیایی خیابان شریعتی

خیابان شریعتی در جهت خود از شمال به جنوب مناطق شهرداری 1، 3، 4 و 7 تهران را پشت سر می گذارد. از مهم ترین خیابان ها و عظیمراه های متصل به شریعتی می توان خیابان دولت، الهیه و پل رومی، عظیمراه صدر، خیابان یخچال و ظفر، بلوار میرداماد، عظیمراه همت، خیابان پاسداران و خواجه عبدالله انصاری، عظیمراه رسالت، خیابان بهشتی، مطهری، بهار شیراز و انقلاب را نام برد. همچنین ایستگاه های متروی تجریش، قیطریه، صدر، قلهک و شریعتی در این خیابان قرار دارند که باعث رونق دوچندان این خیابان شده اند. به همین دلیل طی سال های گذشته به تعداد ساختمان های اداری و تجاری این خیابان افزوده شده است.

راه های دسترسی به خیابان شریعتی

همانطور که گفته شد خیابان شریعتی، از خیابان های طولانی تهران محسوب می گردد. به همین دلیل طبیعی است که در این خیابان وسایل حمل و نقل عمومی مختلفی برای تردد هرچه راحت تر افراد در طول این خیابان در نظر گرفته گردد. چهار خط از ایستگاه های مترو در خیابان شریعتی قرار گرفته است. این ایستگاه ها شامل متوری تجریش، صدر، قیطریه و شریعتی هستند که با قرارگیری در محل مناسب، باعث راحتی افراد را برای دسترسی به مراکز خرید مختلف شده اند. علاوه براین خطوط مترو جهتهای مختلفی برای رفت و آمد اتوبوس ها در این خیابان در نظر گرفته شده است. خطوط اتوبوس رانی از مرکزهای میدان قدس، میدان اختیاریه، میدان رسالت، پیچ شمیران و پایانه شهید حقانی حرکت نموده و دسترسی شهروندان را در جهتهای مختلف خیابان شریعتی و خیابان های مجاور آسان نموده اند. در آخر هم می توان به خطوط تاکسی رانی خیابان شریعتی و تردد مرتب خودروهای تاکسی در این خیابان اشاره نمود. درمجموع می توان گفت برای دسترسی به نقاط مختلف خیابان شریعتی محدودیتی برای افراد وجود ندارد. این موضوع باعث شده هم صاحبان کسب و کار و هم مشتریان برای مراجعه به مغازه های شریعتی دردسری نداشته باشند.

امکانات رفاهی شریعتی برای فعالان اقتصادی منطقه

برای هر کاسب و مغازه داری امکانات رفاهی محله در دو چیز خلاصه می گردد. دسترسی راحت به مغازه و وجود رستوران ها، فست فودها و مراکز تهیه غذا دو اصل مهم برای مغازه داران است. البته وجود فضای سبز، باشگاه های ورزشی و نزدیکی بانک ها هم می تواند راحتی بیشتری برای افراد فراهم کند؛ اما ضرورت این موارد به اندازه دو گزینه اول نیست. از ابتدا تا انتهای خیابان شریعتی بیش از 30 رستوران، فست فود، کترینگ و تهیه غذای خانگی، کافی شاپ و سفره خانه وجود دارد. این مراکز به طور کامل احتیاجهای غذایی ساکنان شریعتی و به ویژه مغازا داران را تامین می نمایند. به همین دلیل کسبه شریعتی محدودیتی از این نظر نخواهند داشت.

در یک جمع بندی کلی می توان گفت شریعتی برای مغازه داران و کسبه محلی شیک، با امکانات رفاهی کافی است که برای رفت و آمد یا تامین سایر احتیاجهای روزمره افراد شاغل در منطقه شرایط ایده آلی دارد. این موضوع کنار حضور برجسته خیابان شریعتی در بازار لوازم خانگی باعث شده افراد زیادی خواستار راه اندازی فعالیت های تجاری خود در این منطقه باشند. به همین دلیل در ادامه قیمت اجاره و رهن مغازه در محدوده خیابان شریعتی را آنالیز خواهیم کرد.

اجاره و رهن مغازه در شریعتی

با توجه به اینکه شریعتی بورس فروش لوازم خانگی و دستگاه های صوتی تصویری است، اغل فروشگاه های آن متراژهای متوسط یا عظیمی دارند؛ بنابراین برای اجاره یا رهن در این محله به بودجه قابل توجهی احتیاج خواهید داشت.

رهن و اجاره مغازه زیر 50 متر در شریعتی

با توجه به قیمت قابل توجه هزینه رهن و اجاره در خیابان شریعتی، بیشتر افراد به دنبال اجاره مغازه با متراژ پایین هستند. در حال حاضر، یک مغازه 25 متری در خیابان شریعتی نزدیک قلهک، با بالکن و امکاناتی مانند آب، برق و تلفن با مبلغ 200 میلیون تومان پیش پرداخت و ماهانه 19 میلیون و 500 هزار تومان برای اجاره آگهی شده است. همچنین یک مغازه 32 متری در محله پر تردد خیابان شریعتی، برای بورس لوازم خانگی با مبلغ 200 میلیون تومان پیش پرداخت و اجاره ماهانه 25 میلیون تومان آماده واگذاری برای اجاره است. از دیگر مغازه های این حدود متراژ می توان به فروشگاهی 40 متری بالاتر از میرداماد اشاره نمود. این مغازه به آب، برق، گاز و تلفن مجهز بوده و در یک منطقه پر تردد واقع شده است. برای اجاره این مغازه باید مبلغ 200 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت و ماهانه 29 میلیون تومان برای اجاره پرداخت کنید.

رهن و اجاره مغازه بین 50 تا 100 متر در شریعتی

در حال حاضر یک مغازه 55 متری با 22 متر بالکن در شریعتی نزدیک میرداماد قیمتی برابر با 200 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت و اجاره ماهانه 40 میلیون تومان دارد. یک مغازه 64 متری هم در همین محدوده وجود دارد که 32 متر آن در همکف و 32 متر آن در زیرزمین واقع شده است. مبلغ مورد احتیاج برای اجاره این مغازه 300 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت و اجاره ماهانه 24 میلیون تومان است. از دیگر واحدهای تجاری این محدوده می توان به مغازه ای 70 متری حوالی قلهک اشاره نمود. این واحد نوساز با نورپردازی و ظاهر خوب در محله ای پرتردد قرار گرفته و با مبلغ 200 میلیون تومان پیش پرداخت و 33 میلیون تومان اجاره ماهانه برای واگذاری آماده است. در نزدیکی همین مغازه هم یک فروشگاه 80 متری با مبلغ 80 میلیون تومان برای پیش پرداخت و ماهانه 7 میلیون تومان برای اجاره وجود دارد. این مغازه حدود 20 سال قدمت داشته و به نوسازی و تعمیرات احتیاج دارد. همچنین یک واحد تجاری 95 متری، با 20 متر بالکن و 105 متر زیرزمین، آب، برق، گاز، تلفن و سرویس بهداشتی مبلغی برابر با 900 میلیون تومان ودیعه و ماهانه 60 میلیون تومان برای اجاره دارد.

رهن و اجاره مغازه بین 100 تا 150 متر در شریعتی

در انتخاب بین فروشگاه های بالای 100 متر شریعتی یک مغازه 100 متری حوالی تقاطع شریعتی میرداماد واقع شده است که با 70 متر بالکن و برق، آب، گاز و تلفن مبلغی برابر با 200 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت و ماهانه 30 میلیون تومان برای اجاره دارد. یک مغازه 135 متری هم با مبلغ 350 میلیون پیش پرداخت و اجاره ماهانه 28 میلیون تومان آماده واگذاری است. این مغازه دارای 110 متر کف و 25 متر بالکن است. همچنین یک واحد تجاری 20 ساله با متراژ 100 متر کف و 70 متر بالکن، مبلغی در حدود 200 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت و اجاره ماهانه 30 میلیون تومان روی دستتان می گذارد.

رهن و اجاره مغازه بین 150 تا 200 متر در شریعتی

در حال حاضر، یک مغازه 167 متری با 25 متر بالکن در شریعتی حوالی میرداماد مبلغی در حدود 300 میلیون تومان پیش پرداخت و اجاره ماهانه 30 میلیون تومان هزینه دارد. همچنین یک مغازه 170 متری مجهز به آب، برق، گاز، تلفن، سرویس بهداشتی و آبدارخانه هزینه ای در حدود 350 میلیون تومان به عنوان ودیعه و اجاره ماهانه 30 میلیون تومان روی دستتان می گذارد.

با توجه به هزینه و متراژهای موجود در خیابان شریعتی، هرچه واحد تجاری مورد نظر قدمت بیشتری داشته باشد، هزینه اجاره یا رهن آن کمتر خواهد بود؛ بنابراین در صورتی که قدمت بنا برایتان اهمیتی ندارد، می توانید با انتخاب واحدهای تجاری قدیمی، هزینه های خود را کمتر کنید. همچنین در صورتی که واحد مورد نظر شما در محل پر تردد و شلوغی باشد، هزینه رهن و اجاره آن افزایش پیدا خواهد نمود. به این ترتیب با در نظر دریافت همه این موارد گزینه های مختلف موجود در خیابان شریعتی برای رهن و اجاره را آنالیز کنید و با تحقیق روی همه آن ها انتخاب آگاهانه ای داشته باشید تا احتمال خسارات اقتصادی را کاهش دهید.

منبع: هومینگ
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 328

به "هزینه لازم برای رهن یا اجاره مغازه در خیابان شریعتی چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه لازم برای رهن یا اجاره مغازه در خیابان شریعتی چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید