تور ارزان اروپا: هشدار پکن به اروپا: تضعیف حاکمیت چین را متوقف کنید

به گزارش آوای وحش، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به جدیدترین تصمیم مجلس اروپا برای تعمیق روابط با تایوان در مورد هرگونه کوشش برای تضعیف حاکمیت و تمامیت ارضی چین هشدار داد.

تور ارزان اروپا: هشدار پکن به اروپا: تضعیف حاکمیت چین را متوقف کنید

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (پنجشنبه) در واکنش به درخواست مجلس اروپا از کمیسیون اروپا به منظور تقویت همکاری با تایوان خواهان توقف هرچه سریع تر اقدامات و بیانیه هایی شد که حاکمیت و تمامیت ارضی چین را تضعیف کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس، ونبین در کنفرانس خبری خود ضمن هشدار به کشورهای غربی در مورد هرگونه کوشش برای مداخله در امور داخلی مربوط به چین گفت: مجلس اروپا باید هرچه سریع تر اظهارات و اقدامات مربوطه ای را که به حاکمیت و تمامیت ارضی چین خدشه وارد می نماید، متوقف کند و از تحرکات و تقابل دست بردارند.

این دیپلمات چینی با دفاع از سیاست چین واحد گفت: تنها یک چین در دنیا وجود دارد. تایوان بخش جدایی ناپذیر از قلمرو چین است. جامعه بین الملل اصل چین واحد را به رسمیت شناخته است و اساس روابط چین و اتحادیه اروپا همین اصل است.

وانگ ونبین با اشاره به این موارد در ادامه اضافه کرد: این یک ویژگی و اعمال نفوذ بد است. چین به شدت آن را محکوم و اعتراض خود را ابراز می نماید. ما با جدیت از تمامی طرف های مربوطه می خواهیم که عزم، اراده پایدار و توانمندی خارق العاده مردم چین برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی اشان را تضعیف نکنند.

اوایل روز گذشته (چهارشنبه)، نمایندگان مجلس اروپا از تایوان به عنوان یک شریک کلیدی اتحادیه اروپا در اقیانوس هند و آرام شدند و بر لزوم گشترش روابط تجاری و مالی میان اتحادیه اروپا و تایوان تأکید نموده بودند و از کمیسیون اروپا درخواست کردند تا همکاری ها با تایوان را افزایش دهد.

طبق گزارش تاس، نمایندگان مجلس اروپا بعلاوه بر لزوم پایه گذاری توافقنامه سرمایه گذاری دوجانبه نو تأکید کردند.

چین در حالی به این اقدام تحریک آمیز اروپا واکنش نشان داده است که 450 نماینده مجلس اروپا به طرح پایه گذاری توافقنامه سرمایه گذاری دوجانبه نو با تایوان رأی مثبت دادند و تنها 26 نفر با آن مخالفت کردند و 66 نماینده مجلس اروپا نیز به آن رأی ممتنع دادند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1177

به "تور ارزان اروپا: هشدار پکن به اروپا: تضعیف حاکمیت چین را متوقف کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: هشدار پکن به اروپا: تضعیف حاکمیت چین را متوقف کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید