همه چیز درباره میلیاریا روبرا

به گزارش آوای وحش، خبرنگاران/لرستان یک متخصص پوست و زیبایی گفت: این اختلال پوستی به طور معمول خود به خود رفع می گردد اما انواع شدت یافته آن نیازمند مراقبت های پزشکی خواهند بود.

همه چیز درباره میلیاریا روبرا

فرشته میکائیلی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: میلیاریا روبرا، عرق سوز یا بثورات گرما نوعی اختلال پوستی است که با ضایعات خارش دار، غیرالتهابی و ناشی از انسداد مجاری غدد عرق همراه می گردد و تنها نوزادان را درگیر نمی نماید و بر بزرگسالان به خصوص در آب و هوای گرم و مرطوب نیز تأثیر می گذارد.

وی ادامه داد: بثورات گرمایی زمانی ایجاد می شوند که منافذ مسدود شده، عرق را در قسمت زیرین سطح پوست به دام انداخته باشند، در نتیجه چنین اتفاقی، نشانه های بیماری از تاول های سطحی تا توده های عمیق و قرمز تفاوت خواهند داشت، برخی از اشکال بثورات نیز لمس زبر دارند و با احساس خارش شدید همراه هستند.

میکائیلی با اشاره به این که این اختلال پوستی به طور معمول خود به خود رفع می گردد اما انواع شدت یافته آن نیازمند مراقبت های پزشکی خواهند بود، اعلام کرد: با این حال برترین راه برای تسکین شرایط مذکور، جلوگیری از تعریق بیشتر و یاری به خنک سازی پوست است.

این متخصص پوست و زیبایی گفت: در خصوص بزرگسالان بثورات گرما بیشتر در چین و چروک های پوستی و مناطقی که با لباس دچار اصطکاک می شوند، به چشم می خورند و در نوزادان نواحی گردن، شانه ها و قفسه سینه مستعد ابتلا به میلیاریا روبراست.

وی ادامه داد: در مجموع علامت اصلی این اختلال پوستی چیزی نیست جز ضایعات کوچک قرمز رنگ به نام پاپول که تحریک شده و خارش دارند، این حالت ممکن است به طور همزمان در چندین نقطه مختلف از بدن فرد آغاز گردد.

میکائیلی در رابطه با انواع میلیاریا، گفت: خفیف ترین شکل بثورات گرمایی تحت عنوان میلیاریا کریستالینا بر مجاری عرق در لایه فوقانی پوست تأثیر می گذارد، این مدل با تاول ها و برجستگی های شفاف پر از مایع که به راحتی شکسته می شوند، شناخته شده است.

این متخصص پوست و زیبایی اعلام کرد: نوعی دیگر که عمدتاً در عمق پوست ظاهر و در برخی از موارد گرمای زبر خوانده می گردد، میلیاریا روبرا نام دارد که اکثراً با خارش و برجستگی های قرمز رنگ تفکیک داده می گردد.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات کیسه های حاوی مایع سرخ، ملتهب و پر از چِرک می شوند که به میلیاریا پوسچولوزا معروف هستند و شکل دیگری که شیوع کمتری دارد، میلیاریا پروفوندا نامیده می گردد و لایه عمیق تری از پوست یعنی درم را درگیر می نماید، در این مدل عرق به دام افتاده از غدد عرقی به داخل پوست نشت یافته و منجر به شکل گیری یک سری ضایعات محکم و گوشتی رنگ می گردد.

میکائیلی با اشاره به این که هنوز معین نیست که مجاری عرق به چه علتی مسدود می شوند، اعلام کرد: عواملی در این امر دخیل هستند که ازجمله آن ها می توان به مجاری عرق نارس، آب و هوای گرمسیری، فعالیت بدنی، گرم شدن بیش از حد بدن و استراحت طولانی مدت در رختخواب اشاره نمود.

این متخصص پوست و زیبایی اعلام کرد: درمان اصلی در مواجهه با بثورات گرمایی، پوشیدن لباس های سبک تر و پیشگیری از گرم شدن شدید بدن است، درمان فوری نواحی درگیر پوست نیز شامل استفاده از یک پماد موضعی تسکین دهنده مانند کالامین است و در برخی از موارد ممکن است پودر تالک هم اثرگذاری مطلوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: از دیگر درمان های پوستی که تاثیر مطلوبی از آنها دیده شده می توان به فرمولاسیون های حاوی منتول، کافور و کرم های کورتیکواستروئیدی اشاره نمود، البته در هر صورت توصیه می گردد که از فرمولاسیون هایی که بیشتر بر پایه آب و کمتر روغنی هستند، به منظور جلوگیری از انسداد بیشتر غدد عرقی به وسیله داروهای پوستی چرب استفاده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1363

به "همه چیز درباره میلیاریا روبرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره میلیاریا روبرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید