هنر تئاتر ذاتی برخاسته از معنویت دارد

به گزارش آوای وحش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره بین المللی تئاتر فجر را مجال و فرصت مغتنمی دانست تا همسو و همپا با برنامه های فرهنگی گام دوم انقلاب اسلامی، قدم های محکم و تازه ای بردارد و آثار درخشانی را با رویکردی اصیل و انقلابی به صحنه های داخلی و خارجی معرفی کند.

هنر تئاتر ذاتی برخاسته از معنویت دارد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، محمدمهدی اسماعیلی جشنواره بین المللی تئاتر فجر را مجال و فرصت مغتنمی دانست تا همسو و همپا با برنامه های فرهنگی گام دوم انقلاب اسلامی، قدم های محکم و تازه ای بردارد و آثار درخشانی را با رویکردی اصیل و انقلابی به صحنه های داخلی و خارجی معرفی کند. متن پیغام محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به این رویداد به توضیح زیر است:

راز و رمز پویایی هنر و کشف معانی بدیع و تجلی جلوه های شهودی معرفت، کیمیایی است که آسمان هنر به برکت مُصحف کریم و سیره و صفات انبیاء و اولیاء بر صحنه هستی رقم می زند تا از این رهگذر، انسان خاکی را به معراج افلاکی برساند.

چه موهبتی از این فراتر که هنرمندان و آفرینشگران صحنه های تئاتر، این فرصت ستودنی و تأمل را بر صحنه های نمایش خود با اکسیر حکمت و زیبائی به کمال رسانده و چه خرّم هنری که از چشمه های معارف معنوی سیراب گشته و چه زیبا هنری که قبای پرنیانی اش به عطر و بوی گلستان قدسی آمیخته گردد.

فرهنگ غنی و شکوهمند اسلامی ایرانی در طول تاریخ هنر همیشه به سوی خیر و کمال و حکمت معنوی گرایش داشته و چون گنجی بی سرانجام از این ذخایر قدسی بهره گرفته و به فراخور، آثار ماندگاری را بر صحیفه هستی رقم زده و به یادگار گذاشته است.

هنر تئاتر نیز با فطرت و دیرینگی خود، ذاتی برخاسته از معنویت دارد و یکی از صفات خداوندی را که همانا آفرینش و خلاقیت است بر صحنه جان می بخشد تا حقیقتی را آشکار سازد و به همین منزلت و اعتبار است که آن را مقوّمی فرهنگی برای رشد و تعالی بشر قلمداد می نمایند.

جشنواره بین المللی تئاتر فجر که چهلمین دوره برگزاری خود را شروع می نماید، مجال و فرصت مغتنمی است تا همسو و همپا با برنامه های فرهنگی گام دوم انقلاب اسلامی، قدم های محکم و تازه ای بردارد و آثار درخشانی را به مدد ذوق و زیبایی با رویکردی اصیل و انقلابی به صحنه های داخلی و خارجی معرفی نماید. این مهم زمانی حاصل می گردد که نگارش متون ارزشمند نمایشی به عنوان یک اولویت، مورد توجه اصحاب هنر نمایش قرار گیرد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن است تا با حمایت های همه جانبه و فراگیر خود، این رویکرد ارزشی و فاخر را با حضور و مشارکت هنرمندان دنبال کند. در این راستا همت بر این است تا با سرلوحه قراردادن شعار دولت سیزدهم، عدالت فرهنگی، حرکتی شایسته برای دسترسی عادلانه هنرمندان سراسر کشور به امکانات موجود و بهره مندی تمامی هموطنان گرانقدر در گوشه گوشه ایران اسلامی از محصولات متنوع و ارزشمند هنری بر پایه فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی صورت گیرد.

بی شک حضور همدل و همراه پیشکسوتان و افراد صاحب سبک این هنر در کنار نسل جوان و حضور چشمگیر هنرمندان استانی از سراسر کشور جشنواره سال جاری را وزین تر نموده است.

از همه هنرمندان شرکت نماینده در این جشنواره و خانواده بزرگ تئاتر که در شرایط سخت و سخت با همت و تلاش خود چراغ صحنه های تئاتر را فروزان نگه داشته اند، صمیمانه ممنونم. در سرانجام از پروردگار هستی بخش سلامتی، عزت و شکوهمندی را برای تمام هموطنان و به ویژه خانواده شریف تئاتر کشور آرزومندم.

چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از 14 تا 26 بهمن به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1309

به "هنر تئاتر ذاتی برخاسته از معنویت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنر تئاتر ذاتی برخاسته از معنویت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید