تور استرالیا: وی نخستین مهندس زن ایرانی است که در دانشگاه صنعتی کرتین استرالیا تحصیل نموده است

به گزارش آوای وحش، به گزارش خبرنگاران به سایت دانشگاه کلگری سمانه آشوری چهره علمی ایرانی-کانادایی یکی از جوایز سالانه دانشگاه معتبر کلگری را از آن خود کرد.

تور استرالیا: وی نخستین مهندس زن ایرانی است که در دانشگاه صنعتی کرتین استرالیا تحصیل نموده است

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

هرسال دانشگاه کلگری که از پیشروترین دانشگاه های کانادا در امر آموزش و تحقیقات است، جایزه سالانه ای با عنوان 2022 Womens Resource Centreدارد. این جایزه، پیروزیت اعضای جامعه را به نمایش می گذارد.

برگزیدگان نه تنها یک چهره آکادمیک پیروز هستند که از نظر شخصیتی هم افراد برجسته ای در زندگی شخصی و حرفه ای خود شناخته می شوند.

این زن ایرانی- کانادایی چندین برنامه کارآفرینی را تکمیل نموده و جوایز برگزیده بسیاری در زمینه تحقیق، آموزش، خدمات و نوآوری را دریافت نموده است.

آشوری در سال 2004 و قبل از ورود به کانادا در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی چاه نفت در دانشگاه صنعتی کرتین در پرث استرالیا تحصیل نموده بود و در واقع اولین مهندس زن ایرانی پس از انقلاب سال 1979 بود که به این دانشگاه راه پیدا می کرد. بعدها و در جست و جوی کار به کانادا مهاجرت کرد اما این اقدام روبرو با زمانی شد که به دلیلی رکود و تلاطم شرایط نفت؛ منظره چندانی برای پیدا کردن شغل وجود نداشت. اما او از دانشگاه کلگری برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا پذیرش گرفت.

بیشتر بخوانید: اهدای جایزه معتبر فرماندار کل کانادا به یک مهندس ایرانی

پژوهش سمانه سعی دارد بینشی در خصوص اثرات تزریق دی اکسید کربن بر رفتار سیال و مخزن و اثرات مالی و زیست محیطی (آن)ارائه دهد.

او در راستای فعالیت آکادمیک خود، ریاست کمیته ارتباطات دانشکده تحصیلات تکمیلی را نیز بر عهده گرفت و دانشجویان دختر و متخصصانی را که بر موانع فرهنگی و اجتماعی غلبه نموده اند؛ همراهی کرد.

سمانه آشوری که به سختی های مهاجرت و وفق دادن خود با کشور نو کاملا آشناست؛ به راه اندازی یک سازمان اجتماعی برای حمایت از مهندسان مهاجر (NAFT) هم یاری نموده است.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1325

به "تور استرالیا: وی نخستین مهندس زن ایرانی است که در دانشگاه صنعتی کرتین استرالیا تحصیل نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: وی نخستین مهندس زن ایرانی است که در دانشگاه صنعتی کرتین استرالیا تحصیل نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید