پلاتینیوم گیمز، مقصد بعدی تنسنت برای سرمایه گذاری

به گزارش آوای وحش، نفوذ شرکت چینی تنسنت به صنعت بازی، روز به روز بیشتر می شود. استودیوی بازی سازی پلاتینیوم گیمز به تازگی از سرمایه گذاری تنسنت در این شرکت برای محقق شدن تعدادی پروژه خبر داده است.

پلاتینیوم گیمز، مقصد بعدی تنسنت برای سرمایه گذاری

استودیوی بازی سازی پلاتینیوم گیمز (Platinum Games) را به خاطر ساخت مجموعه بازی های بایونتا و بازی های متال گیر رایزینگ و ونکوییش می شناسیم. سال گذشته بود که از سوی این استودیو درباره برنامه های آینده آن ها برای انتشار بازی به صورت مستقل شنیدیم. آتسوشی اینابا، تهیه کننده بازی های پلاتینیوم گیمز، در مصاحبه ای گفته بود که آن ها تعدادی بازی به صورت مستقل در دست ساخت دارند.

طبق گفته دنیل احمد، تحلیل گر صنعت بازی، پلاتینیوم گیمز اخیرا به دنبال یک سرمایه گذار برای این پروژه ها بوده است؛ پروژه هایی که به صورت مستقل توسعه و برای عرضه روی پلتفرم های مختلف توسعه یافته اند. احمد معتقد است که پلاتینیوم گیمز می خواهد بازی های خود را روی چند پلتفرم و به صورت مستقل عرضه کند؛ برخلاف بیشتر قراردادهایی که این شرکت امروزه با شرکت های مختلف برای ساخت بازی به صورت انحصاری روی پلتفرم ها دارد.

پلاتینیوم گیمز دیروز رسما اعلام کرد که با شرکت چینی تنسنت به عنوان سرمایه گذار پروژه های مستقل خود معامله ای تنظیم کرده است.

در بیانیه ای که پلاتینیوم گیمز منتشر کرده آمده است که همکاری آن ها با تنسنت، هیچ تاثیری در چگونگی فعالیت این استودیو نخواهد داشت.

کنیچی ساتو، مدیر عامل پلاتینیوم گیمز، در پیغامی گفته است که آن ها از سرمایه جدید خود برای تحکیم موقعیت شان به عنوان یک شرکت بازی سازی و هم چنین ورود به انتشار مستقل بازی استفاده خواهند کرد. مدیرعامل پلاتینیوم گیمز گفته است که آن ها برنامه دارند تا مخاطب های وسیع تری را جذب کنند، در عین اینکه به ساخت بازی هایی با کیفیت بالا و درخور نام پلاتینیوم گیمز ادامه می دهند.

گفته شده است که همکاری تنسنت و پلاتینیوم گیمز تاثیری روی استقلال این استودیو نخواهد داشت و هیچ نوع تغییری در ساختار این استودیو صورت نگرفته است. در واقع تنسنت فقط روی تعدادی پروژه سرمایه گذاری کرده است و هیچ سهمی در پلاتینیوم گیمز در اختیار ندارد.

استودیوی بازی سازی پلاتینیوم گیمز در حال حاضر مشغول کار روی دو بازی Bayonetta 3 برای نینتندو سوییچ و Babylons Fall برای پلی استیشن 4 و کامپیوتر است و پروژه های رونمایی شده متعدد دیگری هم در دست ساخت دارد.

منبع: ZhugeEX

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 38

به "پلاتینیوم گیمز، مقصد بعدی تنسنت برای سرمایه گذاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلاتینیوم گیمز، مقصد بعدی تنسنت برای سرمایه گذاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید