کرونای انگلیسی به سوئد هم رسید

به گزارش آوای وحش، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان بهداشت سوئد امروز شنبه در بیانیه ای از شناسایی ویروس کرونای انگلیسی در این کشور اطلاع داد.

کرونای انگلیسی به سوئد هم رسید

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش رویترز، سارا بوفورس (Sara Byfors) مقام سازمان بهداشت سوئد در این خصوص اظهار داشت که این ویروس در فردی که از مسافرتِ انگلیس بازگشته و سپس تست کرونای وی مثبت اعلام شده بود، شناسایی شده است.

این در حالیست که وزیر بهداشت انگلیس 14 دسامبر امسال میلادی اظهار داشت که نوع جدیدی از ویروس کرونا در این کشور کشف شده است که در حال گسترش سریع تر از شکل اصلی آن است.

حساب کاربری شبکه تلویزیونی شبکه سی جی تی اِن هم ساعاتی پیش در پیامی توییتری اظهار داشت که به دلیل گسترش شیوع کرونای انگلیسی، ژاپن از 28 دسامبر (8 دی) تا خاتمه ماه ژانویه سال آینده میلادی تمامی پروازها از کشورهای خارجی را ممنوع اعلام نموده است.

این کشور چندی پیش از ابتلای 5 مورد به ویروس کرونای انگلیسی خبر داده بود.

در همین رابطه، پروفسور نیل فرگوسن عضو گروه مشاور تهدیدات نوظهور ویروس های تنفسی -زیرمجموعه ای از گروه مشاوران دانشمند در امور اضطراری- اظهار داشت که گونه جدید ویروس کرونا (کرونای انگلیسی) که سریع تر سرایت می نماید قریب به یقین در بیشتر کشورهای اروپایی شیوع یافته است.

بر اساس این گزارش، گونه جدید ویروس احتمالاً از فردی در شهر کنت آغاز شده است و امکان دارد به دلیل اشتباهات اتفاقی هنگام تکثیر ویروس اتفاق افتاده باشد.

کشورهای فرانسه و لبنان نیز از جمله کشورهایی هستند که از مشاهده کرونای انگلیسی خبر داده اند. به گفته مقامات لبنانی و فرانسوی این بیماری به وسیله افرادی که از انگلیس وارد این کشور شده اند منتقل شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 729

به "کرونای انگلیسی به سوئد هم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونای انگلیسی به سوئد هم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید