کرونا در اروپا، از تشدید شرایط در اسپانیا تا بالا دریافت درخواست مقامات آلمانی برای قرنطینه سخت

به گزارش آوای وحش، نهادهای بهداشتی در اسپانیا از تشدید اوضاع کرونایی و افزایش چشمگیر آمار مبتلایان خبر می دهند و بسیاری مقامات آلمانی هم اعمال قرنطینه سختگیرانه تر برای شکستن موج سوم کرونا را درخواست نموده اند.

کرونا در اروپا، از تشدید شرایط در اسپانیا تا بالا دریافت درخواست مقامات آلمانی برای قرنطینه سخت

با ما سفر کنید و با ارزانترین تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، بحران کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی آن در اروپا همچنان ادامه دارد.

انگلیس تزریق آسترازنکا برای افراد زیر 30 سال را ممنوع می نماید

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که آژانس دارویی انگلیس در حال آنالیز موارد نادر لخته شدن خون در رگ های مغزی بعد از واکسیناسیون با آسترازنکا است. این نهاد بهداشتی در انگلیس این خبر را روز سه شنبه بیان کرد. پیش از آن هم رسانه های انگلیسی گزارش دادند که این نهاد بهداشتی در نظر دارد تزریق این واکسن برای افراد زیر 30 سال را ممنوع کند. هنوز تصمیم دقیق در این باره گرفته نشده است. در انگلیس تا به حال 18 میلیون دوز واکسن آسترازنکا به افراد تزریق شده و 30 مورد عارضه لخته شدن خون در رگ ها گزارش شده است.

در آلمان هم بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی تا اوایل هفته گذشته 31 مورد عارضه لخته شدن خود در رگ های مغزی بعد از تزریق با واکسن آسترازنکا گزارش شده است. در آلمان تا این زمان حدود 3 میلیون نفر با این واکسن واکسینه شده اند. وزرای بهداشت دولت و ایالات آلمان تصمیم گرفته اند که این واکسن را تنها برای افراد بالای 60 سال تزریق نمایند.

ناامیدی بیشتر شهفرایندان آلمانی نسبت به آینده در دوران کرونا

نتیجه آنالیز جدید موسسه برتلزمن نشان می دهد با توجه به اینکه دومین عید پاک در بحران کرونا سپری می گردد در بسیاری از شهفرایندان آلمانی امید کاهش پیدا نموده و دلسردی ها رو به افزایش است.

این آنالیز نشان می دهد که دلسردی ایجاد شده اتحاد و همبستگی جامعه را در معرض خطر قرار داده است.

نتیجه این آنالیز نشان می دهد که انسجام در حال کاهش است و اعتماد به انسان ها در حال کم شدن و تصویر آینده جامعه هم در حال تاریک شدن است و این تحولات به ویژه در افراد زیر 30 سال رخ می دهد.

دکتر اونزیکر از نویسندگان این تحقیق بحران کرونا و طولانی شدن آن را عامل به وجود آمدن این اوضاع می داند. به گفته وی نارضایتی ها از عرصه سیاسی و دلسردی ها از پاییز گذشته افزایش پیدا می نماید و این مسئله حتی در گروه ثروتمندان دیده می گردد.

این آنالیز همچنین نشان می دهد که چشم انداز شهفرایندان نسبت به آینده بسیار تیره و تار تر شده است. در حالی که 38 درصد در شرایط نامطلوب کرونایی در بهار سال 2020 با این جمله که من با نگرانی زیاد به آینده می نگرم موافق بودند و در دسامبر 2020 بیش از نیمی از شهفرایندان این شرایط را داشتند و در طبقه متوسط نگرانی درباره آینده نسبت به مدت مشابه از 19 به 41 درصد افزایش پیدا کرد.

درباره مسئله آینده بخصوص پاسخ های نسل جوان جامعه حاکی از نگرانی های بیشتر بود. این آنالیز نشان داد که نگرانی جوانان تا 29 سال در دوران این بحران به شدت افزایش پیدا نموده است. در دسامبر سال 2020 حدود دو سوم جوانان درباره آینده ابراز نگرانی کردند در حالی که در گروه های سنی دیگر این ابراز نگرانی بین 20 و 40 درصد بود.

این آنالیز نشان می دهد که در افراد زیر 30 سال علامت های آشکاری از افسردگی دیده می گردد. در نیمه دوم سال 2020 سهم افرادی که احساس تنهایی می کردند از 46 به 71 درصد رسیده بود.

نویسندگان این تحقیق درباره جدایی بی سابقه و چشمگیر در جامعه آلمان در این شرایط هشدار داده اند.

بیش از 6 هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز (سه شنبه) حدود 6885 مورد ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت و 90 مرگ کرونای جدید را ثبت نموده است. انستیتو رابرت کخ آلمان البته اعلام نموده که از آنجای که در تعطیلات عید پاک تست گیری های کم تری انجام می گردد کاهش آمارهای کرونایی به این مسئله هم مربوط می گردد.

کاهش محدودیت ها در دستور کار دولت انگلیس

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم با توجه به کاهش آمارهای مبتلایان به کرونا کاهش محدودیت ها از دوشنبه آینده را مد نظر قرار داده است. بوریس جانسون با اعلام این خبر در عین حال از شهفرایندان خواسته همچنان در خانه بمانند و از رفتن به سفر اجتناب نمایند.

بالا دریافت درخواست ها برای اعمال قرنطینه سختگیرانه در آلمان

رئیس فراکسیون چپ ها در مجلس آلمان هم از دولت اقدامات سختگیرانه تر علیه کرونا را درخواست نموده است. وی در این باره گفته است: ما به یک موج شکن قوی احتیاج داریم. دولت آلمان نباید همچنان این زمان با ارزش را از دست بدهد. سبزها از یک طرح گام به گام الزام آور سراسری جاسازی شده در قانون حمایت در برابر پاندمی ها و تایید شده توسط مجلس حمایت می نمایند.

کارل لایتر باخ، از کارشناسان بهداشتی حزب سوسیال دموکرات و مشاور دولت آلمان هم اعلام نموده که تسریع فرایند واکسیناسیون با وارد شدن پزشکان عمومی برای تسریع این فرایند تاثیری بر شمار مبتلایان جدید نخواهد داشت و راه خروج از موج سوم را تسریع نمی نماید چرا که ما به اندازه کافی واکسن نداریم.

وی بیشتر یک اعمال قرنطینه سخت با محدودیت های شدید را در این اوضاع لازم دانست.

تشدید شرایط کرونایی در اسپانیا

شرایط کرونایی در اسپانیا هم تشدید می گردد. بر اساس آمارهای رسمی شمار مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر در دو هفته گذشته به 163.4 درصد رسیده است. روز شنبه این رقم 151.8 نفر بود. رئیس خدمات اورژانس اسپانیا می گوید تعداد مبتلایان جدید در سراسر کشور در حال افزایش است و فشارها بر سیستم بهداشت افزایش می یابد.

بر اساس اطلاعات پلیس حدود 100 نفر روز دوشنبه در برمن علیه سیاست های کرونایی دولت اعتراض کردند.

دولت آلمان هم خواهان مبارزه قاطعانه تر علیه کرونا شده و یک سخنگوی دولت در این باره گفته است: این درست است که آمار مبتلایان در سراسر آلمان یک بار دیگر به شکل چشمگیری کاهش یابد. بعد از آن بر این اساس می توان یک استراتژی کاهش محدودیت های پایدار را اجرا کرد که با آزمایش گسترده ایمن می گردد.

افزایش انتقادها از سیستم فدرالیسم در آلمان

وولفگانگ ایشینگر، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ به دلیل کمبودها در عرصه سیاست و اجتماع در مقابله با بحران کرونا خواهان شجاعت بیشتر برای تغییر شده گفت: در طول بحران این حقیقت جلوی چشمان شهفرایندان نهاده شد که آلمان بیش از حد بوروکراتیک شده است و دیجیتالی شدن در خیلی زمینه ها کاملاً در خواب فرو رفته است.

ایشینگر که در تبادل نظر با تاگس اشپیگل سخن می گفت توضیح داد: در حالی که مدتهاست سایر کشورها دیجیتالی شده اند، آلمان خود را مسخره نموده است و این جای گریه دارد.

وی با ابراز اینکه پاندمی های دیگری در آینده در انتظار ماست همچنین گفت: بهتر است اکنون سهم خود را ایفا کنیم تا بار دیگر زودتر، قاطعانه تر و مؤثرتر بتوانیم واکنش نشان دهیم.

رالف برینکهایس، رئیس فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان هم با توجه به تجربیات به دست آمده در بحران کرونا خواهان اصلاح ماهیت و ساختارهای دولت شده گفت: ماهیت دولت ما از زمانی دیگر نشات می گیرد. این ماهیت ما را به خوبی و مدتی طولانی راهنمایی نموده است؛ اما این پاندمی نشان داده است که این سیستم دولتی نه تنها در شرایط بحران بلکه در مواقع عادی هم می تواند به مرزهای ظرفیت خود برسد و محدود گردد.

وی تأکید کرد که باید از این پاندمی درس گرفته گردد و ساختارهای دولتی مدرنیزه گردد. بسیاری از ایده های اصلاحی برای این منظور از قبل وجود دارند.

توماس دمایزیر، وزیر کشور سابق آلمان هم اخیراً در مصاحبه ای پیشنهاد داده است که اصلاحاتی انجام گردد که دولت برای بحران هایی مانند بلایای طبیعی و بیماری های همه گیر کارآمدتر گردد. وی درباره ایجاد شرایطی برای امکان یک شرایط اضطراری موقت در مواقع ضروری صحبت نموده است.

کریستین لیندنر، رئیس حزب لیبرال دموکرات آلمان هم خواهان اصلاح گسترده سیستم فدرالیسم و دولت با توجه به تجربیات بحران کرونا شده است.

وی همچنین گفت: این افسانه که ما آلمانی ها در سازماندهی مهارت داریم با توجه به کمپین واکسیناسیون رد شد. بوروکراسی ظالمانه مانع از راهکار های عملی و سریع می گردد.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها از زمان شیوع کرونا تا کنون در انگلیس 4,362,150 نفر به کرونا مبتلا شده و 126,862 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در فرانسه هم تا کنون 4,833,263 نفر به کرونا مبتلا شده و 96,875 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم تا کنون 3,311,325 نفر به کرونا مبتلا شده و 75,783 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا کنون در ایتالیا 3,678,944 به کرونا مبتلا شده و 111,326 هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا کنون 2,903,036 نفر به کرونا مبتلا شده و 77,630 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 891

به "کرونا در اروپا، از تشدید شرایط در اسپانیا تا بالا دریافت درخواست مقامات آلمانی برای قرنطینه سخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از تشدید شرایط در اسپانیا تا بالا دریافت درخواست مقامات آلمانی برای قرنطینه سخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید