تور ارمنستان: گفتگوی تلفنی رئیسی با نخست وزیر ارمنستان

به گزارش آوای وحش، سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در تماس تلفنی نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان با تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و شروع سال نو میلادی ابراز امیدواری کرد که در پرتو نورانیت حضرت مسیح (ع) دنیا سرشار از صلح، پیشرفت و عدالت گردد.

تور ارمنستان: گفتگوی تلفنی رئیسی با نخست وزیر ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش ایسنا، رئیسی ارتباط و مصاحبه های مستمر دو کشور در سطوح مختلف بین همسایگان را ضروری دانست و گفت: حساسیت شرایط منطقه قفقاز اقتضاء می نماید که کشور های منطقه بطور منظم موضوعات منطقه ای و دوجانبه را مورد بحث و گفتگو قرار دهند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تمامیت ارضی و حق حاکمیت کشور ها است. تهران در این چارچوب از حق حاکمیت ارمنستان بر همه خاک و راه های مواصلاتی عبوری از آن کشور حمایت می نماید.

رئیسی با تاکید بر آمادگی ایران برای افزایش فعالیت های تجاری در ارمنستان گفت: سطح تبادلات مالی دو کشور کمتر از ظرفیت های موجود بوده و ضروری است کمیسیون همکاری های مشترک مالی فعال تر شده و گام های بلندی در جهت تامین منافع دو کشور بردارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه تهران از پیشرفت در فرایند مذاکرات جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان استقبال می نماید، گفت: امیدواریم دیگر مسائل موجود بین دو کشور نیز در چارچوب اصول و حقوق بین الملل و به صورت مسالمت آمیز حل و فصل گردد و شاهد صلح، ثبات و امنیت بیشتر در منطقه باشیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: از رفع شدن انسداد در جاده های مواصلاتی حمایت می کنیم.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در تماس تلفنی امروز خود با رئیس جمهوری اسلامی ایران گزارشی در خصوص فرایند مذاکرات و آخرین شرایط منطقه قفقاز به ایشان ارائه داد.

نخست وزیر ارمنستان بعلاوه بر اراده این کشور در توسعه همه جانبه روابط با ایران تاکید نمود و گفت: مصمم هستیم مناسبات و تعاملات مالی با ایران را در تمامی زمینه ها افزایش داده و کمیسیون مشترک همکاری های مالی را فعال تر از گذشته کنیم.

نیکول پاشینیان با ابراز رضایت از فعالیت شرکت های ایرانی در کشورش، اظهارداشت: پروژه های زیادی برای فعالیت شرکت های ایرانی در ارمنستان وجود دارد و از حضور بیشتر این شرکت ها در اجرای پروژه های زیربنایی استقبال می کنیم.

وی در ادامه اهمیت همکاری منطقه ای بین دو کشور را حائز اهمیت دانست و اظهارداشت: یقین داریم با افزایش سطح همکاری و هماهنگی های دوجانبه می توانیم گام های مهمی را برای تثبیت صلح و امنیت در منطقه برداریم.

نخست وزیر ارمنستان بعلاوه با اشاره به حضور و زندگی آرام مسیحیان در ایران گفت: جامعه ارامنه ایران با حفظ هویت دینی، بدون محدودیت در کنار هموطنان مسلمان خود زندگی می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1275

به "تور ارمنستان: گفتگوی تلفنی رئیسی با نخست وزیر ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: گفتگوی تلفنی رئیسی با نخست وزیر ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید