ارمنستان از عادی شدن تبادل کالا با ایران اطلاع داد

به گزارش آوای وحش، جمهوری ارمنستان از عادی شدن شرایط در گمرک و مرزهای جنوبی این کشور برای تبادل کالا با ایران پس از یک وقفه پیش آمده اطلاع داد.

ارمنستان از عادی شدن تبادل کالا با ایران اطلاع داد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت ارمنستان روز چهارشنبه از بازگشت شرایط در مرزهای جنوبی خود برای تبادل کالا با ایران اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری آکا یک نهاد دولتی ارمنستان (SRC) با انتشار بیانیه ای گفت که ایستگاه گمرک مگری در جنوب این کشور و هم مرز با ایران، برای ارسال انواع محموله به این کشور به حالت عادی بازگشته است.

بنابر این، هنگام حمل و نقل انواع کالا بین ارمنستان و ایران، دیگر نیازی به بارگیری کالا در ایست بازرسی های دو کشور نیست. ارمنستان پیشتر به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط اضطراری را در مرزها و گمرک خود اعلام نموده بود.

ارمنستان همچنین اعلام نموده که پلیس ملزم به هماهنگی و کنترل تردد وسایل نقلیه باری ایران در خاک ارمنستان نیست. پیش از این ، پلیس هدایت و رانندگی ارمنستان کلیه کامیون هایی که کالا از ایران حمل می کردند را تا مقصدشان در ارمنستان همراهی می کرد.

پیشتر رئیس جمهوری ارمنستان در رایزنی با همتای ایرانی خود بر لزوم افزایش همکاری های تجاری و اقدامات مشترک در مواجهه با ویروس کرونا تاکید نموده بود. زهراب مناتساکانیان وزیر خارجه ارمنستان نیز چندی قبل با اشاره به کوشش برای توسعه روابط با ایران، همکاری با تهران را برای حفظ ثبات و امنیت منطقه مهم برشمرده بود. (جزئیات بیشتر)

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 285

به "ارمنستان از عادی شدن تبادل کالا با ایران اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارمنستان از عادی شدن تبادل کالا با ایران اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید