7 نکته طلایی برای رفتار با همسر لجباز

به گزارش آوای وحش، خبرنگاران | سرویس روانشناسی - همسر لجبازی دارید که می خواهید بیشتر به حرف شما گوش کند؟ رفتار با همسر لجباز کار بسیار سخت و خسته کننده ای است. ارتباط شما ممکن است به دلیل پافشاری او بر افکار و حرف های خود و ناتوانی شما در برخورد با او، دچار مشکل گردد. گاهی اوقات ساده تر است که اصلا تلاشی برای برقراری ارتباط نکرد تا یک گفتگوی ساده به یک جدال تبدیل نگردد. با این حال، برای برقراری صمیمیت و موفقیت یک ازدواج ضروری است که ارتباط صمیمانه ای داشته باشید. در این مقاله روش های برخورد با همسر لجباز را توضیح می دهیم تا قدم تازه ای به سمت یک زندگی شادتر بردارید.

7 نکته طلایی برای رفتار با همسر لجباز

در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوینی که در فهرست موضوعی زیر ارائه شده اند، به موضوع دلخواه خود برسید.

  • رفتار با همسر لجباز چگونه باید باشد؟
  • آیا می توان کاری کرد که همسرتان بیشتر به حرف شما گوش دهد؟

رفتار با همسر لجباز چگونه باید باشد؟

1. درک کردن علت لجبازی همسر

ضروری است در ابتدا درک کنید که شما و همسرتان دو نفر هستید، بنابراین دیدگاه های شما نسبت به مسائل مختلف ممکن است متفاوت باشد و این تفاوت کاملا طبیعی است. به جای قضاوت کردن همسرتان، سعی کنید علت عقاید و حرف های او را پیدا کنید. همیشه به یاد داشته باشید که بودن در یک رابطه بدان معناست که شما آماده هستید تا روی اختلافات و تفاوت های خود کار کنید و گاهی نیز گذشت داشته باشید.

2. نگاهی به آینه بیاندازید

افرادی که دائما سعی می نمایند نشان دهند حق با آنهاست، باعث می شوند که شما حالت تدافعی به خود بگیرید، اما همیشه این احتمال وجود دارد که حق با طرف مقابل باشد یا بخشی از فکر یا صحبت او درست باشد. بنابراین سعی کنید همیشه این موضوع را مدنظر داشته باشید که شاید این شما هستید که باید تغییر کنید. به بیان دیگر شما درحال لجبازی کردن هستید.

3. رویکردی مثبت پیش بگیرید

کلید رفتار با همسر لجباز اجتناب از خصومت یا خشونت است، دعوا و فریاد زدن راهکار نیست. باید آرام باشید تا بتوانید منطقی و با آرامش با هم صحبت کنید. به یاد داشته باشید که هیچ مسئله ای در یک رابطه زناشویی وجود ندارد که با صحبت کردن حل نگردد.

اگرچه سخت است، اما تمام کوشش خود را به کار بگیرید تا وارد بحث با همسر خود نشوید، به ویژه زمانی که با نظر او مخالف هستید. یادبگیرید احساسات خود را بپذیرید و کنترل کنید و نگذارید خشم کنترل اوضاع را به دست بگیرد. برای حل مشکل با همسر لجباز خود سعی کنید با او صحبت کنید و خوب گوش کنید. همچنین با ذهن باز وارد مکالمه شوید.

بیشتر بخوانید: ترفندهایی برای کنترل خشم و عصبانیت

4. آرام پیش بروید

صبر کنید تا مناسب ترین زمان برای بیان منظور یا عقیده شما از راه برسد. اطمینان حاصل کنید که همسرتان به اندازه کافی آرام باشد. این یک فرایند است، پس یاد بگیرید که صبر کنید. بدانید که یک فرد لجباز به طور موقت دچار ناشنوایی می گردد و نمی تواند به حرف های شما گوش دهد.

5. گوش کنید و بپرسید

بدون پیش داوری به صحبت های او گوش کنید. حرف او را قطع نکنید و آنچه می گوید را براساس گفته ها یا صحبت های گذشته تفسیر نکنید. فقط به او گوش دهید. بسیار مهم است که همسرتان بداند نظرات او شنیده و تصدیق می شوند.

سوالات خود را بپرسید. اگر قسمتی از گفته های او برای شما غیرقابل فهم است از او بخواهید برای شما همه چیز را روشن کند. سوال کردن و زمان دادن به همسر برای شرح افکارش مهر تاییدی است بر اینکه شما به خوبی به گوش می دهید و نظرات او را جدی می گیرید.

6. شرح دهید

به آرامی و به طور کامل نقطه نظر خود را نسبت به مسئله شرح دهید. در خصوص دانسته های او پیش داوری نکنید، فرض را بر این بگذارید که او هیچ چیز نمی داند و همه چیز را شرح دهید. در اینجا بسیار مهم است که او نیز مانند شما با احترام به صحبت هایتان گوش دهد. افراد لجباز اغلب تمایلی به شنیدن صحبت های دیگران ندارند، بنابراین شما باید در این رابطه اصرار داشته باشید.

از او بپرسید که آیا نقطه نظر شما را متوجه می گردد یا خیر؟ همانقدر که اهمیت دارد شما حرف های او را درک کنید، مهم است که او نیز شما را بفهمد. اگر او به شرحات بیشتری احتیاج دارد، همه چیز را واضح و روشن بیان کنید.

7. اولویت بندی کنید

قبل از اینکه وارد مذاکره شوید تصمیم بگیرید که تا چه حد می خواهید پیش بروید و چه چیزی برایتان در اولویت است. اگر موضوع مورد بحث برایتان آنقدر ها اهمیت ندارد، بگذارید همسرتان تصمیم بگیرد. اما اگر موضوع برای شما حیاتی است پس باید قاطعانه برخورد کنید و از نظرات خود دفاع کنید. شاید لازم باشد چیز های دیگری را فدا کنید تا به هدف خود در خصوص این موضوع دست یابید.

بیشتر بخوانید: 8 نکته طلایی برای داشتن ارتباط خوب با همسر

آیا می توان کاری کرد که همسر بیشتر به حرف شما گوش دهد؟

اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که چگونه کاری نمایند که همسرتان بیشتر به حرفهای شما گوش کند؟ پاسخ این است، هیچ کاری نمی توانید در این رابطه انجام دهید. به طور کلی شما نمی توانید کوشش کنید کسی را تغییر دهید، شما تنها می توانید خودتان را تغییر دهید. در رفتار با همسر لجباز نمی توانید او را مجبور کنید آنگونه که شما می گویید یا فکر می کنید، عمل یا فکر کند.

حتی مجبور کردن او برای مراجعه به مشاوره نیز چاره ساز نیست و مشکل شما را حل نخواهد کرد. بنابراین گاهی بهتر است که به دنبال دریافت مشاوره تخصصی زوجی باشید تا به شما یاری گردد نقطه نظرات یکدیگر را بهتر بفهمید، حتی می توانید به تنهایی به مشاور مراجعه کنید تا شما را برای رفتار صحیح با همسرتان هدایت کند.

بیشتر بخوانید: آیا می توانیم همسرمان را از لحاظ روحی تغییر دهیم؟

سخن پایانی

رفتار با همسر لجباز کار آسانی نیست. اینکه هر روز بخواهید با او مجادله کنید که چه کسی درست می گوید ممکن است به قیمت شکست ازدواج تمام گردد. بنابراین شاید وقت آن رسیده است که به دنبال یاری حرفه ای باشید تا به طور اساسی در رابطه با مسائل تصمیم گیری کنید. بعد از اینکه روش های بالا را امتحان کردید، اگر تغییری در فرایند حل مسائل مشاهده نکردید، به فکر مشاوره زوجی یا فردی باشید. تجربه شما در این رابطه چیست؟ آیا مرغ همسر شما هم یک پا دارد؟ چگونه با همسر لجباز خود رفتار می کنید؟ لطفا تجربیات و نظرات خود را در بخش ارسال نظر با ما و سایر همراهان خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: psychologytoday ،punchng ،oureverydaylife

منبع: setare.com
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 957

به "7 نکته طلایی برای رفتار با همسر لجباز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 نکته طلایی برای رفتار با همسر لجباز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید