ابهام عظیم درباره سلاح های هسته ای انگلیس پس از انتقال بوریس جانسون به آی سی یو

به گزارش آوای وحش، کمتر از 24 ساعت پس از انتقال نخست وزیر انگلیس به بخش مراقبت های ویژه به دلیل تشدید علائم بیماری کووید-19 در وی، رسانه های انگلیس می خواهند بدانند که اکنون کدهای فعال سازی سلاح های هسته ای این کشور به چه کسی واگذار شده است.

ابهام عظیم درباره سلاح های هسته ای انگلیس پس از انتقال بوریس جانسون به آی سی یو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت انگلیس روز سه شنبه از پاسخگویی به این سؤال که پس از انتقال بورس جانسون نخست وزیر این کشور به بخش مراقبت های ویژه به دلیل مسائل جسمانی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) کدهای فعال سازی سلاح های هسته ای انگلیس در اختیار کدام یک از مقامات این کشور قرار گرفته است، خودداری کرد.

امروز سه شنبه مایکل گوو وزیر کابینه انگلیس در پاسخ به سؤال خبرنگار بی بی سی درباره اینکه آیا کدهای فعال سازی سلاح های هسته ای انگلیس در اختیار دومینیک راب وزیر امور خارجه این کشور و جانشین موقت بوریس جانسون قرار گرفته است، گفت: در این زمینه پروتکل های مدون و خوبی وجود دارد. اما واقعاً من نمی توانم درباره مسائل مرتبط با امنیت ملی صحبت کنم.

انگلیس یکی از کشورهای دارای سلاح هسته ای در دنیا است و چهار زیردریایی هسته ای مجهز به موشک های بالستیک تریدنت2 با کلاهک هسته ای در اختیار دارد. زرادخانه هسته ای انگلیس متشکل از 215 کلاهک هسته ای است که گفته می گردد در حال حاضر تنها 120 کلاهک از قابلیت عملیاتی برخوردار هستند.

نخست وزیر انگلیس تنها کسی است که به موجب قوانین این کشور اجازه دارد فرمان یک حمله هسته ای را صادر کند. برای صدور فرمان حمله هسته ای، نخست وزیر انگلیس باید این دستور را به وسیله مجموعه ای از کدهای ویژه به زیردریایی های هسته ای این کشور ابلاغ کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 240

به "ابهام عظیم درباره سلاح های هسته ای انگلیس پس از انتقال بوریس جانسون به آی سی یو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابهام عظیم درباره سلاح های هسته ای انگلیس پس از انتقال بوریس جانسون به آی سی یو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید