جانسون: رهبران گروه هفت فرصت مهمی برای برطرف مشکل کرونا دارند

به گزارش آوای وحش، نخست وزیر انگلیس آدینه شب خاطرنشان کرد که رهبران اجلاس گروه هفت فرصتی مهمی برای همکاری با یکدیگر به منظور برطرف مشکل همه گیری کرونا دارند.

جانسون: رهبران گروه هفت فرصت مهمی برای برطرف مشکل کرونا دارند

از سی ان ان، بوریس جانسون با بیان اینکه رهبران گروه هفت برای حمایت از بهبود اقتصاد جهانی با یکدیگر همکاری خواهند کرد گفت، اجلاس سالجاری این گروه فرصت مهمی برای یادگیری از اشتباهات اجرا شده در مقابله با همه گیری ویروس کرونا است.

جانسون افزود: باید مطمئن شویم که بعضی از خطاهایی را که طی 18 ماه گذشته مرتکب شده ایم تکرار نخواهد شد. اکنون اجازه دهیم تا اقتصاد بهبود یابد و فکر می کنم آنها توانمندی بازگشت بسیار قوی دارند.

نخست وزیر انگلیس توضیح داد: دلایل مختلفی برای خوش بینی (دراین زمینه) وجود دارد، اما بسیار مهم است که ما اشتباهات آخرین بحران عظیم رکود مالی در سال 2008 را تکرار نکنیم، زمانی که بهبود در همه بخش های جامعه یکنواخت نبود.

جانسون در خصوص همه گیری کرونا و تبعات آن بر جامعه جهانی گفت: اشتباه اتفاق افتاده در این همه گیری این است که نابرابری ها ممکن است ادامه داشته باشد. ما باید مطمئن شویم همانطور که بهبود می یابیم، در جوامع خود به سطح بالاتر و ساختار بهتری دست یابیم.

چهل وهفتمین نشست سران هفت کشور صنعتی جهان با تمرکز بر احیای اقتصاد جهان پس از همه گیری ویروس کرونا در انگلیس بعدازظهر آدینه شروع شد.

در این نشست سه روزه که در دهکده ساحلی کورنوال جریان دارد نخست وزیران و روسای جمهوری گروه هفت (انگلیس، ایالات متحده، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا و ژاپن) به عنوان اعضای اصلی و شمار دیگری از رهبران کشورها و سازمان های بین المللی از جمله استرالیا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و روسای کمیسیون و شورای اروپا حضور دارند. در سرانجام این نشست قرار است بیانیه مشترکی از سوی اعضا صادر گردد.

محور اصلی اجلاس این دوره، احیای اقتصاد جهان پس از همه گیری کرونا عنوان شده که در 6 جلسه کاری طی روزهای آینده پیگیری خواهد شد.

، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 999

به "جانسون: رهبران گروه هفت فرصت مهمی برای برطرف مشکل کرونا دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانسون: رهبران گروه هفت فرصت مهمی برای برطرف مشکل کرونا دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید