استمرار کلاس های درس دوره آموزش ابتدایی تا پایان اردیبهشت

به گزارش آوای وحش، خبرگزاری خبرنگاران- معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش نحوه ارزشیابی پایانی آموزش دوره ابتدایی را تشریح و از استمرار کلاس های درس دوره آموزش ابتدایی تا پایان اردیبهشت خبر داد.

استمرار کلاس های درس دوره آموزش ابتدایی تا پایان اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، خانم رضوان حکیم زاده در گفتگوی زنده با رادیو فرهنگ، با تشریح نحوه ارزشیابی پایانی دوره ابتدایی، گفت: پایان برگزاری کلاس ها و زمان آموزش دانش آموزان ابتدایی سی و یکم اردیبهشت ماه خواهد بود و مدرسه تلویزیونی ایران هم تا آن زمان به ارائه آموزش ها ادامه خواهد داد. معلمان و مدیران دوره ابتدایی تا دهم خرداد فرصت دارند تا نتایج پایانی ارزشیابی نوبت دوم را در کارنامه دانش آموزان، ثبت کنند.

معاون آموزش ابتدایی، با اشاره به این که در دوره ابتدایی، ارزشیابی کیفی- توصیفی به صورت فرآیندی انجام می شود؛ شرح داد: معلمان براساس شواهد و اطلاعاتی که در طول سال تحصیلی از عملکرد دانش آموزان بدست آورده اند و براساس ارزیابی های عملکردی که در پایان سال از دانش آموزان انجام می دهند، نتایج نهایی را ثبت خواهند کرد.

وی ادامه داد: ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم و با توجه به شرایط متفاوتی که در مناطق مختلف کشور داریم، برنامه ریزی می کنیم. در مناطق آبی، که عمدتاً مناطق کم جمعیت روستایی و عشایری قرار دارند، مصوبه ای برای برگزاری کلاس ها به صورت حضوری داشتیم و خوشبختانه هیچ مسئله ای هم تا به امروز ایجاد نشده است؛ بنابراین ارزیابی عملکردی برای این دانش آموزان با تشخیص معلم به صورت حضوری است، اما در بقیه مناطق زرد؛ نارنجی و قرمز با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا تصمیم گیری خواهد شد. اما مشخصاً در مناطقی که امکان برگزاری آزمون ها به صورت حضوری وجود نداشته باشد، قطعاً با استفاده از بستر برخط، این ارزیابی ها انجام خواهد شد.

خانم حکیم زاده ضمن تأکید بر اهمیت ارزیابی عملکردی از میزان یادگیری دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی که مهارت های پایه سواد را یاد می گیرند، اظهارکرد: بر اساس این شیوه نامه، برای این دانش آموزان علاوه بر معلمان، مدیران مدارس هم مسئولیت خواهند داشت که در خصوص تضمین یادگیری این گروه از دانش آموزان، اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: در نشست اخیر یونسکو که با وزرای آموزش و پرورش انجام شد؛ همه وزرا نگرانی عمیق خود را از افت کیفیت آموزش ابراز نمودند؛ که عمدتاً این نگرانی متوجه آن دسته از بچه ها و دانش آموزانی است که امکان دریافت حمایت مؤثر والدین را در فضای یادگیری برخط نداشتند.

معاون آموزش ابتدایی اضافه نمود؛ با توجه به این که هنوز شرایط کشور از نظر شیوع کرونا قابل پیش بینی نیست برای نحوه بازگشایی و برگزاری کلاس ها دو مدل طراحی می شود که اولی، تکیه بر آموزش حضوری و استفاده از آموزش مجازی به عنوان مکمل است و تحت عنوان آموزش ترکیبی مطرح می باشد. مدل دیگر تأکید بر آموزش مجازی و استفاده از بستر برخط برای ارائه آموزش ها است.

وی شرح داد: بر طبق نتایج آسیب شناسی که در سال تحصیلی جاری در حال انجام است و تا اتمام ثبت نتایج ارزشیابی، نهایی خواهد شد؛ برنامه های جدی توانمند سازی معلمان در تابستان امسال خواهیم داشت؛ از جمله این که با توجه به شرایط دانش آموزان چگونه بتوانیم در فضای مجازی، آموزش های با کیفیت بالاتری ارائه کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 955

به "استمرار کلاس های درس دوره آموزش ابتدایی تا پایان اردیبهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استمرار کلاس های درس دوره آموزش ابتدایی تا پایان اردیبهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید