افزایش قیمت مسکن در دوران پسا کرونا و بالارفتن قیمت آهن آلات

به گزارش آوای وحش، همراهان گرامی ما در این مطلب با مهم ترین اخبار ساختمانی در هفته سوم اردیبهشت ماه 99 در خدمت شما هستیم. در ادامه با ما همرا باشید.

افزایش قیمت مسکن در دوران پسا کرونا و بالارفتن قیمت آهن آلات

جهت دریافت خدمات مدل آلاچیق فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

زمان اعلام نتایج ثبت نام طرح مسکن ملی

به گفته محمود محمودزاده معاونت وزیر راه و شهرسازی، نتایج آنالیز های متقاضیانی که به صورت اینترنتی ثبت نام نموده اند، اواخر اردیبهشت ماه اعلام می گردد. در مرحله دوم ثبت نام طرح مسکن ملی حدود یک میلیون و سیصد و شصت هزار نفر نام نویسی نموده اند که از این تعداد 500 هزار نفر به وسیله سامانه اینترنتی و مابقی به وسیله پیامک ثبت نام نموده اند.

به گفته محمود محمودزاده، آن دسته از افرادی که به وسیله پیامک ثبت نام نموده اند، در صورت مهیا شدن شرایط مراجعه حضوری، باید نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند. وی اذعان داشت، با وجود بیماری کرونا، باید تاریخی برای دیگر متقاضیان واجد شرایط معین شوند تا بتوانند تشکیل پرونده داده و در صورت کامل بودن مدارک به بانک مراجعه کنند.

معاونت وزارت راه و شهرسازی، از شروع عملیات اجرایی بخشی از واحدهای طرح اقدام مسکن ملی فرهنگیان نیز اطلاع داد. به دنبال تنظیم تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی از روز دوشنبه 15 اردیبهشت ماه، احداث 170 هزار واحد مسکونی فرهنگیان شروع شد.

اعلام جزئیات نحوه ساخت مسکن ملی در شهرهای جدید

در مراسم شروع ساخت 14 هزار و 500 واحد مسکونی فرهنگیان که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار گردید، حبیب الله طاهرخانی مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید، جزئیات طرح ساخت واحدهای مسکن ملی را تشریح کرد. به گفته وی در این پروژه 29 پارک و فضای سبز، 7 مرکز درمانی، 37 مجموعه ورزشی و 11 مرکز فرهنگی در شهرهای جدید ساخته خواهد شد.

به گفته وی در شهرهای جدید، ظرفیت ساخت واحد مسکونی از نظر اراضی موجود می باشد. به همین دلیل اضافه کرد: ساخت مسکن به تنهایی کافی نبوده و برای افزایش جذابیت سکونت نیز باید خدمات زیربنایی و روبنایی توسعه یابد.

به نقل از مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید، یکی از راهکارهای گسترش شهرهای جدید، دسترسی آن ها به شهرهای مادر به وسیله گسترش حمل و نقل ریلی می باشد. به گفته وی اصلی ترین روش اجرای طرح مسکن ملی در مشارکت با بخش خصوصی به گونه ای است که پروانه ساختمانی و زمین به وسیله شرکت های عمرانی شهرهای جدید، ارائه می گردد و هزینه ساخت بر عهده بخش خصوصی می باشد.

وی از شروع ساخت 12 هزار و 800 واحد مسکونی در شهرهای جدید با مشارکت بخش خصوصی اطلاع داد. طاهرخانی زمان معین مالکیت واحدها را پس از تکمیل اسکلت و زدن سقف ها خاطرنشان کرد. به گفته وی پس از این مرحله، پیش فروش از سوی سرمایه گذار و شرکت های عمرانی شهرهای جدید شروع می گردد

هشدار افزایش قیمت مسکن در دوران پسا کرونا

فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور از افزایش قیمت مسکن به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح در حوزه ساخت و ساز اطلاع داد. به گفته وی، شیوع ویروس کرونا ساخت و ساز در حوزه فراوری مسکن را کامل متوقف نموده و همین امر مسائل زیادی برای فراوری کنندگان و متقاضیان فراهم نموده است. وی اضافه کرد این مشکل در حال حاضر و با بازگشایی واحدهای فراوری ساختمان و کارگاه های عمرانی تا حدودی رفع شده است و امید داریم فراوری کنندگان بتوانند فراوری ساختمان و تقویت ساخت و ساز را در کشور افزایش دهند.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن اذعان داشت: با ارائه شیوه نامه برای بازگشایی کارگاه های عمرانی، بسیاری از سازندگان این خطر را قبول نموده و به فعالیت خود در حال حاضر ادامه خواهند داد.

هم چنین در مورد شرایط قیمت مسکن در شرایط کنونی هم اعلام داشت که تا به امروز برنامه ریزی صحیحی در این زمینه نداشته ایم و همین امر باعث افزایش قیمت مسکن شده است و باید در این زمینه اقدامات مناسبی صورت پذیرد. وی اضافه کرد برای بهبود بازار مسکن در دوران پسا کرونا باید پایداری مناسبی در اقتصاد کشور وجود داشته باشد.

افزایش قیمت آهن آلات و انتقاد انبوه سازان

جمشید برزگر رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور در طی نامه ای از افزایش 40 درصدی قیمت انواع آهن آلات به رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت انتقاد کرد. در طی این نامه سهم بخش ساختمان از فولاد فراوری کشور، 51 درصد بوده که بزرگترین مصرف کننده در این بخش می باشد. اما با این حال با وجود صادرات محصولات فولادی بدون توجه به بازار داخلی باعث افزایش بی رویه فولاد شده است.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 244

به "افزایش قیمت مسکن در دوران پسا کرونا و بالارفتن قیمت آهن آلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت مسکن در دوران پسا کرونا و بالارفتن قیمت آهن آلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید