بازار سمپنگ؛ بازاری معروف و دیدنی در قلب بانکوک

به گزارش آوای وحش، سمپنگ (Sampeng) نام بازاری جادویی و پر از کالاهای مختلف و رنگارنگ در بانکوک بوده که می توان در آن از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا کرد. بازار سمپنگ در بانکوک درست همان جایی است که شما گردشگران و علاقمندان بدنبال آن می شد! مکانی شلوغ با قابلیت خرید هر چیزی به صورت کاملا قانونی و البته با قیمت هایی بسیار پایین و اعجاب انگیز که تازه اگر بخواهید به صورت کلی هم خرید نمایید، تخفیف های قابل توجهی از سوی فروشندگان این بازار تایلندی نیز به شما اختصاص داده می شوند. برای آشنایی کامل با بازار سمپنگ در تایلند ما را در این مقاله جذاب و خواندنی دنبال کنید.

بازار سمپنگ؛ بازاری معروف و دیدنی در قلب بانکوک

با تور تایلند لحظه آخری از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

بازار سمپنگ یا همان بازار بانکوک

بازار سمپنگ در بانکوک یکی از شلوغ ترین و پرهیاهوترین نقاط شهری موجود در کل کشور تایلند بوده که هم در سطح داخلی از تراکم جمعی بسیار بالایی برخوردار است و هم شلوغی و ازدحام آن تمامی خیابان های منتهی را در بر می گیرد. بیشتر غرفه های فروشگاهی این بازار تایلندی سنتی و فوق العاده ارزان قیمت به فروش قطعات و لوازم الکترونیکی و همچنین پوشاک تخصیص داده شده که البته برای خرید و لذت بردن از حضور در چنین مرکز خریدی می بایست از قدرت صبر و شکیبایی نسبتا بالایی برخوردار باشید! بد نیست بدانید بازار سمپنگ در تایلند همواره با حجم زیادی از مردم بومی و غیر بومی بانکوک رو به رو بوده که همین امر سبب شلوغی بیش از حد معابر منتهی به این بازار در کنار تردد وسایل نقلیه و از همه بدتر کامیون های حمل مواد خوراکی نظیر سبزیجات می گردد. البته، این را هم باید گفت که انصافا همین شلوغی و تراکم جمعیت بالای بازار بانکوک بوده که سبب به شهرت رسیدن آن شده است!

محتویات درونی و بیرونی بازار سمپنگ

بازار سمپنگ در بانکوک از جمله مراکز خریدی در پایتخت تایلندی ها بحساب آورده می گردد که هم می توان در بخش های داخلی آن با غرفه های فروشگاهی متعددی روبرو شد و هم در بخش های بیرونی آن با کلی دستفروش و ارابه به دست رو به رو گشت که در حال فروش محصولات خود هستند. از جمله محصولات پرطرفدار و شناخته شده بازار سمپنگ تایلند که اغلب مشتریان داخلی و خارجی کشور تایلند خود را برای تهیه و خرید به بازار سمپنگ می رسانند، می توان به موارد زیر اشاره نمود: وسایل آشپزخانه، لوازم آرایشی، میوه های خشک شده، CD و DVD های کپی شده، وسایل دکوری، زیورآلات، اسباب بچه ها، صنایع دستی، کفش زنانه و از همه مهمتر پارچه سارونگ ابریشمی.

موقعیت مکانی بازار

جا و مکان بازار سمپنگ در بانکوک کاملا تعیین است و می توان از فواصل مکانی خیلی دور نیز متوجه باز یا بسته بودن آن شد. درب ورودی این بازار کاملا ساده و مقرون بصرفه درست در داخل کوچه ای به نام On Soi Wanit 1 واقع شد. گفتنی است که جذابیت های نهفته شده در بازار سمپنگ تنها به وجود فروشگاه های مختلف در آن محدود نمی گردد و می توان در کوچه و خیابان های اطراف بازار نیز با انواع مختلفی از فعالیت های اجتماعی و همچنین غرفه های متعدد عرضه کننده غذاهای خیابانی روبرو شد که هر کدام نیز از مخاطبان خاص خود برخوردار هستند.

نکاتی در مورد این بازار

-بازار از هیچ نظم و ترتیب خاصی پیروی نمی کند و احتمال گم شدن در دالان و ردیف های مختلف این بازار تایلندی بسیار زیاد است.

-کمترین زمان جهت گشت و گذار در اغلب بخش های بازار از سوی گردشگران ناآشنا چیزی در حدود 2 تا 3 ساعت تلقی می گردد.

-سمپنگ یک بازار شبانه روزی نیست و اغلب فروشندگان آن با غروب خورشید به تدریج مغازه های خود را می بندند.

کلام آخر

یادتان باشد بازار سمپنگ در تایلند همواره دارای شور و نشاط بسیار خاصی در شهر بانکوک بوده و است و به همین خاطر، اگر روزی به پایتخت دوست داشتنی تایلندی ها سفر کردید، پیشنهاد می کنیم حتما سری هم به این مرکز خرید عظیم و سنتی بزنید و با کمی صبر و حوصله از شگفتی های موجود در آن نهایت لذت را ببرید. همچنین، بد نیست بدانید که این بازار و خیابان های اطراف آن خصوصا خیابان Yaowarat (خیابان اصلی محله چینی ها) به جز فروش محصولات کم قیمت و ارائه فرصت هایی لذت بخش به مشتریان بدلیل وجود انواع مختلفی از غذا و میان وعده های خیابانی نیز از شهرت بسیاری در کل کشور تایلند برخوردار است و می توان در آن با غذاهایی نظیر کانوم بوآنگ (تاکوهایی بسیار ترد با محتویاتی کاملا شیرین)، سوسیس ایسان (برنج همراه با مقداری گوشت خوک)، اسپرینگ رول، کیک ماهی، مو پینگ (گوشت کباب شده خوک)، انواع گوناگونی از نان و بستنی ها و همچنین برنج شفته با انبه روبرو شد که هر کدام از مزه و طعمی جادویی برخوردار هستند. از قلم نیفتد که بسیاری از فروشندگان این قبیل غذاهای خیابانی با گذاشتن چند میز و جایگاه این امکان را برای شما ایجاد نموده که برای لحظاتی بنشینید و از میل کردن غذای مورد علاقه حسابی لذت ببرید.

منبع: همگردی
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 237

به "بازار سمپنگ؛ بازاری معروف و دیدنی در قلب بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار سمپنگ؛ بازاری معروف و دیدنی در قلب بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید