برای مبارزه با کرونا از این هشت ماده غذایی یاری بگیرید!

به گزارش آوای وحش، بر کسی پوشیده نیست که قوی نگه داشتن سیستم ایمنی بدن به مبارزه مداوم با بیماری ها یاری می نماید، اما با ورود به سال سوم همه گیری کووید-19، سیستم ایمنی بدن ما احتیاج به دریافت مواد مغذی زیادی دارد. هیچ ماده ای وجود ندارد که علائم یا شانس ابتلای ما به ویروس کرونا را به حداقل برساند.

برای مبارزه با کرونا از این هشت ماده غذایی یاری بگیرید!

به گزارش فارس، اما با مصرف روزانه بعضی از مواد غذایی و رعایت نکاتی که می تواند به ایمن نگه داشتن بدن در برابر ویروس یاری کند شانس ما برای در امان ماندن از ویروس و مبارزه با کووید-19 و تبعات ابتلای شدید به آن افزایش می یابد. در این گزارش به آنچه که در این مسیره به شما یاری می نماید اشاره می کنیم:

1. مصرف سبزیجات رنگی

تنها یک نوع میوه یا سبزی نمی تواند تمام مواد مغذی مورد احتیاج بدن را تامین کند به همین علت متخصصان تغذیه معتقدند مصرف انواع میوه ها و سبزی ها در رنگ های مختلف و گنجاندن آن ها در سبد غذایی روزانه می تواند در حفظ سلامت و تندرستی جسم موثر باشد و به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری کند. اندازه سبزیجات مورد احتیاج بدن با توجه به هرم هدایت غذایی به طور کلی روزانه 200 گرم است که این اندازه برای سالمندان بالای هفتاد سال، نوجوانان و بچه ها کمتر است. براساس تحقیقات نو رنگ سبزیجات در طبقه بندی خواص آنان نقش دارد از این رو مصرف سبزیجات با رنگ های متنوع برای سلامت توصیه می گردد.

2. مصرف سبزی های برگ دار

سبزیجات برگ سبز از محبوب ترین و پر مصرف ترین سبزیجات هستند که بخش مهمی از رژیم های غذایی سالم را به خود اختصاص می دهند. این سبزیجات پر خاصیت از یک طرف سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند و از طرف دیگر کالری اندکی در خود گنجانده اند، به همین علت استفاده از آن ها در رژیم غذایی روزانه فواید زیادی برای بدن دارد. اسفناج، کلم پیچ، برگ کولارد یا کولارد سبز، برگ چغندر و برگ شلغم از جمله این سبزیجات هستند.

3. مصرف انواع میوه

به توصیه محققان، برای تقویت سیستم ایمنی بدن باید روزانه حداقل دو عدد میوه خورد؛ یکی از موثرترین راه ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف میوه های مختلف و مفید است که از جمله آن ها می توان به انار، آناناس، موز، سیب، کیوی، مرکبات مانند گریپ فروت و پرتقال اشاره نمود.

کیوی

قسمت سبز رنگ و دانه های سیاه و حتی پوست قهوه ای کیوی سرشار از مواد مغذی سالم هستند و منبع خوبی از ویتامین ث، ویتامین کا، فولات، آنتی اکسیدان و فیبر می باشد و 273 درصد ویتامین c مورد احتیاج بدن در طول روز را تامین می نماید.

گریپ فروت

گریپ فروت سرشار از مواد مغذی، حاوی ویتامین ث، ویتامین آ، فیبر، پروتئین، کلسیم، تیامین و فولات است. بعلاوه ویتامین ب، زینک، مس و آهن در آن وجود دارد که همگی باعث افزایش سلامت سیستم ایمنی می گردد.

4. خرما

خرما سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و یکی از غذا های گیاهی مفید است. دارای مس، آهن، پتاسیم، منگنز، منیزیم، ویتامین ب، نیاسین، اسید پانتوتنیک و ریبوفلاوین است. بعلاوه اندازه کافی ویتامین آ، ک، کاروتن، لوتئین و زیخانتین دارد. مقداز زیادی فیبر دارد و جود مواد معدنی زیاد در این خوراکی به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری قابل ملاحظه ای می نماید.

5. تخم مرغ

کارشناسان تغذیه می گویند، برای تقویت سیستم ایمنی بدن افراد می توانند یک یا دو تخم مرغ را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه نمایند. یک تخم مرغ بزرگ می تواند 22درصد از اندازه توصیه شده مصرف روزانه سلنیوم را تامین کند. در زرده تخم مـرغ چربی، کلسترول، آهن، کلسیم، فسفر، روی، ید، اسیدفولیک و ویتامین های A، D، E، K و B12 به وفور یافت می گردد. ارزش تغذیه ای زرده آن بالاتر از سفیده بوده، اما پروتئین، سدیم، پتاسیم و منیزیم سفیده بیشتر از زرده است. سفیده مانع رشد باکتری های مضر دستگاه گوارش می گردد و زرده به علت دارا بودن مواد آنتی اکسیدانی خاصیت ضدسرطانی داشته و به علت بعضی ایمنوگلبولین ها باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شده و این همان مزیت چشمگیر تخم مرغ و تخم بلدرچین در مقایسه با تخم دیگر پرندگان است.

6. ماست یونانی

ماست یونانی دو برابر ماست های معمولی پروتئین دارد و از عناصر مغذی دیگری مانند کلسیم، پروبیوتیک ها، ویتامین B12 و پتاسیم برخوردار است که همه آن ها در چندین عملکرد اصلی بدن نقش اساسی دارند. کارشناسان تاکید می نمایند، افراد برای تقویت ایمنی بدن، خوردن ماست یونانی را آغاز نمایند. ماست یونانی می تواند منجر به سطح بالاتری از سلول های تقویت نماینده ایمنی گردد. باکتری های سالم موجود در ماست، سلول های تقویت نماینده سیستم ایمنی بدن را علامت گذاری نموده و میکروب های مضر را از بین می برند. میکروب های خوب بعلاوه به بدن یاری می نمایند مواد مغذی را به درستی جذب و سیستم گوارشی را قوی کند. این دو عامل در تقویت سیستم ایمنی بدن مهم هستند.

7. آجیل و خشکبار

مغز ها مانند گردو، بادام و پسته سرشار از چربی های سالم و مواد معدنی مانند زینک، مس و سلنیوم هستند. دانه های کتان، تخمه آفتابگردان و حتی تخمه هندوانه دارای آنتی اکسیدان هایی است که به بهبود سلامت افراد یاری زیادی می نماید. آجیل ها و مغز ها یک میان وعده بسیار سالم است که به علت ارزش غذایی بالایی که دارد می توان آن ها را به سالاد نیز اضافه نمود. پزشکان به طورکلی مصرف متنوع همه مغز ها را توصیه می نمایند تا همه مواد مغذی به بدن رسیده و سیستم ایمنی بدن بهتر تقویت گردد.

8. سیر

سیر نیز یکی دیگر از منابع مهم آنتی اکسیدان به شمار میرود که می توان از آن برای مقابله با میکرب ها استفاده کرد. سیر علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، به جذب مواد معدنی نیز یاری می نماید. دریکی تحقیقات صورت گرفته در این رابطه معین می گردد، افرادی که سیر مصرف می نمایند کمتر سرما می خورند و 70 درصد آن هایی هم که سرما می خوردند دوره زمانی کوتاه تری در بیماری را نسبت به افرادی که سیر مصرف نمی نموده اند، طی می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1381

به "برای مبارزه با کرونا از این هشت ماده غذایی یاری بگیرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای مبارزه با کرونا از این هشت ماده غذایی یاری بگیرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید