برکسیت عامل اختلال در زنجیره تامین میوه و سبزیجات در انگلیس است؟

به گزارش آوای وحش، تعدادی از این فروشگاه ها به همین علت مجبور شده اند تا برای تهیه سبزیجات تازه سقف خرید معین نمایند. به عنوام مثال آسدا، سومین شرکت بزرگ خرده فروشی در بریتانیا اعلام نموده است که هر مشتری تنها می تواند سه بسته گوجه فرنگی، فلفل، خیار، کاهو، بروکلی، گل کلم و تمشک سیاه خریداری کند.

برکسیت عامل اختلال در زنجیره تامین میوه و سبزیجات در انگلیس است؟

به گزارش یورونیوز؛ این شرکت زنجیره ای علت اتخاذ این تصمیم را مواجهه با اختلال در زنجیره تامین کالا ها به علت برداشت کم محصولات در اسپانیا و مراکش در پی شرایط جوی نامساعد اعلام نموده است.

این در حالی است که تصاویری که مشتریان در اسپانیا و مراکش در شبکه های اجتماعی منتشر نموده اند نشان می دهد که در این کشور ها مسئله ای برای عرضه محصولاتی همانند میوه و سبزیجات وجود ندارد. امری که باعث شده است که برآورد های درباره ارتباط کمبود میوه و سبزیجات با مسائل تجاری در دوران پسابرکسیت صورت بگیرد.

آیا شرایط جوی تنها عامل موثر در کمبود میوه و سبزیجات در بریتانیا است؟

مدیر کنسرسیوم خرده فروشی در بریتانیا می گوید علت اصلی مسائل به وجود آمده در زنجیره تامین کالا شرایط نامساعد جوی است. با این حال جک وارد، مدیر اتحادیه کشاورزان بریتانیا می گوید ریشه این مشکل افزایش هزینه انرژی است.

او به همین دلیل به تامین میوه و سبزیجات از کشور هایی همانند اسپانیا و مراکش به عنوان گزینه جایگزین برای فراوری در داخل بریتانیا اشاره می نماید. به گفته مدیر اتحادیه کشاورزان بریتانیا از ابتدا امکان جایگزینی فراوری داخلی با واردات از این کشور ها وجود نداشت.

سفارت بریتانیا در مراکش اعلام نموده است که حدود 25 درصد از گوجه فرنگی هایی که در بریتانیا به فروش می رسند از مراکش صادر شده اند. این در حالی است که 20 درصد نیز از اسپانیا خریداری شده اند. به این ترتیب مراکش و اسپانیا دو تامین کننده اصلی گوجه فرنگی در بریتانیا هستند.

برکسیت چه نقشی داشته است؟

کارشناسان بر این باور هستند که برخلاف ادعا های مطرح شده در شبکه های اجتماعی نقش برکسیت در کمبود کنونی میوه و سبزیجات در بریتانیا کمرنگ است.

به عنوان مثال اتحادیه کشاورزان بریتانیا می گوید یکی از معضلات احتمالی برای بخش کشاورزی در دوران پسابرکسیت می توانست جذب نیروی کار از کشور های اتحادیه اروپا باشد. این در حالی است که چنین مسئله ای در عمل با مجوز کارگران فصلی در بریتانیا بروز نکرد.

کریس وایت، از مسئولان فروت نت در بریتانیا بر این باور است که موقعیت این کشور و انزوای آن به عنوان یک جزیره نقش مهمی در کمبود میوه و سبزیجات داشته است. او به طور خاص به هزینه انتقال کالا به وسیله کانال مانش اشاره می نماید.

از سوی دیگر افزایش هزینه ها و کاغذبازی های در دوران پسابرکسیت برای بسیاری از خرده فروشان در بریتانیا مشکل آفرین بوده است. در حالی که قفسه فروشگاه ها در فرانسه، بلژیک و هلند پر از گوجه فرنگی است، اما تهیه آن در فروشگاه های بریتانیا به علت هزینه انتقال از کانال مانش سخت شده است.

رسانه ها گزارش داده اند که زنجیره تامین میوه و سبزیجات در ایرلند نیز علاوه بر بریتانیا مختل شده است. به این ترتیب به نظر می رسد موقعیت جغرافیایی بریتانیا بیشتر از برکسیت در مشکل کنونی نقش داشته است.

این در حالی است که کارشناسان بر این باور هستند که شرایط پیچیده زنجیره تامین کالا در بریتانیا نیز در کمبود میوه و سبزیجات نقش داشته است. این در حالی است که دولت محافظه کار بریتانیا نیز برای مقابله با افزایش هزینه انرژی و یاری به کشاورزان اقدام موثری انجام نداد.

کارشناسان بر این باور هست شرایط پیچیده زنجیره تامین میوه و سبزیجات در بریتانیا تا چند هفته دیگر همچنان ادامه خواهد داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 7 اسفند 1401 بروزرسانی: 7 اسفند 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1535

به "برکسیت عامل اختلال در زنجیره تامین میوه و سبزیجات در انگلیس است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برکسیت عامل اختلال در زنجیره تامین میوه و سبزیجات در انگلیس است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید