تعطیلی بازار استان کهگیلویه و بویراحمد باهدف پیشگیری از کرونا

به گزارش آوای وحش، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از حرکت فرهنگی کسبه بازار استان و تعطیلی صنف خود در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان خبر داد.

تعطیلی بازار استان کهگیلویه و بویراحمد باهدف پیشگیری از کرونا

سید حشمت الله صمیمی دوست در دومین نشست کمیته اقتصادی مبارزه با کرونا اضافه نمود: مقرر شد کلیه صنوف بزازی، پوشاک، کیف و کفش، خدمات موبایلی، بنگاه های خودرو، کارواش ها، تزئینات اتومبیل، پاساژها، کافی شاپ ها، رستوران های بین راهی، فست فودها، کبابی، آبمیوه بستنی، کله و پاچه، آش فروشی ها و قنادان (صرفا قسمت تولید) تعطیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: پانسیون های مطالعاتی، باشگاه های ورزشی و باشگاه های بیلیارد در سراسر استان تعطیل خواهند شد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه کلیه واحدهای مرغ فروشی از تکه و خورد کردن مرغ های بسته بندی شده خودداری کنند، عنوان کرد: شهرداری های 18 گانه استان موظف به جمع آوری دستفروشان و دوره گردهای گیاهان کوهی در مرکز شهر و اداره کل منابع طبیعی موظف به جمع کردن و برخورد قانونی با اینگونه افراد در خارج از محدوده شهری هستند.

صمیمی دوست شرح داد: شهرداری ها با وانت بارهایی که به فروش آجیل، خشکبار و سایر شیرینی جات می پردازند به صورت قانونی برخورد کند.

وی بیان کرد: اتاق های اصناف شهرستان های 8 گانه استان موظف به اجرای مصوبات این نشست تا 48 ساعت آینده هستند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کلیه کارخانجات تولیدی موظف به تامین دستگاه تب سنج، ایجاد حوضچه های ضدعفونی در ورودی کارخانجات، ضدعفونی کامیون ها و رعایت مسائل بهداشتی از سوی رانندگان واحد تولیدی مربوطه هستند.

صمیمی دوست تاکید کرد: کلیه نیروهای نظامی و انتظامی و سایر دستگاه های عضو این کمیته موظف به همکاری با اتاق اصناف شهرستان ها و دبیرخانه کمیته(سازمان صمت استان) خواهند بود.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یکی از مهم ترین فریضه های دینی برپایی نمازهای جمعه و جماعات بود که اکنون به خاطر جلوگیری از شیوع این ویروس تعطیل شده اند، گفت: انتظار می رود مردم از برپایی هرگونه جشن عروسی و حضور در مکان های پرتردد خودداری کرده و با جان خود و دیگر شهروندان بازی نکنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 165

به "تعطیلی بازار استان کهگیلویه و بویراحمد باهدف پیشگیری از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی بازار استان کهگیلویه و بویراحمد باهدف پیشگیری از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید