خبرنگاران حمله تروریستی به ایستگاه پلیس جاکارتا در اندونزی

به گزارش آوای وحش، تهران-خبرنگاران- درپی حمله تروریستی به ایستگاه پلیس اندونزی در جاکارتا پایتخت این کشور، یک نفر در تبادل تیراندازی با پلیس کشته شد.

خبرنگاران حمله تروریستی به ایستگاه پلیس جاکارتا در اندونزی

به گزارش خبرنگاران، شبکه الجزیره گفت، در ادامه حملات تروریستی در اندونزی تلویزیون این کشور عصر چهارشنبه فیلمی را نشان داد که بر اساس آن زنی که هویتش مشخص نشده وارد پارکینگ ساختمان پلیس در جاکارتا شد و به سمت دفتر رئیس پلیس رفت و پیش از آنکه به او شلیک شود با اسلحه چندین پلیس را نشانه گرفت.

تیراندازی در دفتر پلیس جاکارتا 2 روز پس از حمله تروریستی دیگری که در کلیسای شهر ماکاسار در جزیره سولاوسی اندونزی که منجر به زخمی شدن دستکم 20 نفر شده بود صورت گرفت. یک زوج جوان که با گروه افراطی جما آنشوروت دا اولاه (یکی از شاخه های فعال گروه داعش در آسیای جنوبی) در ارتباط بودند مسئول حمله انتحاری روز یکشنبه در کلیسا شهر ماکاسار بودند.

پلیس در روزهای اخیر نسبت به احتمال حملات تروریستی مشابه در این کشور هشدار داده بود. مقامات اندونزی پیش تر با وضع مقررات سخت ضدتروریستی بالاترین سطح هشدار را برای حمله احتمالی به مکان های مذهبی و حتی پلیس پیش بینی کرده بودند.

کلیساها در اندونزی بارها از سوی افراط گرایان هدف قرار گرفته اند. در سال 2018 ، دهها نفر توسط اعضای یک خانواده با عملیات انتحاری در کلیسایی واقع در شهر سورابایا به عنوان دومین شهر بزرگ اندونزی کشته شدند.

همچنین حملات تروریستی که در سال 2002 در جزیره بالی این کشور رخ داد، بیش از 200 شهروند این کشور جان باختند.

اندونزی از لخاظ جمعیت بزرگ ترین کشور مسلمان در دنیاست.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 909

به "خبرنگاران حمله تروریستی به ایستگاه پلیس جاکارتا در اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حمله تروریستی به ایستگاه پلیس جاکارتا در اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید