خبرنگاران رییس کمیسیون اروپا: برای یاری به ایتالیا مقابل کرونا، همه کار می کنیم

به گزارش آوای وحش، تهران- خبرنگاران- خانم اروزولا فن درلاین رییس کمیسیون اروپا روز آدینه گفت که اتحادیه اروپا برای یاری به ایتالیا در مقابله با شیوع ویروس کرونا، هرکاری که لازم باشد انجام خواهد داد.

خبرنگاران رییس کمیسیون اروپا: برای یاری به ایتالیا مقابل کرونا، همه کار می کنیم

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا روز آدینه ضمن ارائه فهرستی از اقدامات لازم برای حمایت اقتصادی از اعضای این اتحادیه در برابر عواقب ناشی از شیوع کرونا، وعده داد که برای یاری به ایتالیا به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا که نسبت به سایر اعضا، بیشترین خسارت، ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری را متحمل شده است، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد نمود.

این سخنان فن درلاین یک روز پس از آن مطرح شد که کریستین لاگار رییس بانک مرکزی اروپا با بیان اینکه وظیفه ای در قبال حمایت از وضع اقتصادی نامطمئن ایتالیا ندارد، خشم مردم ایتالیا را برانگیخت.

به نظر می رسد سخنان امروز رییس کمیسیون اروپا، برای دلجویی از مردم و دولت ایتالیا که از حرف های رییس بانک مرکزی اروپا بشدت خشمگین شده بودند، مطرح شده است.

فن درلاین امروز (آدینه) در گفت وگو با خبرنگاران چند بار تأکید کرد که اتحادیه اروپا هر نیازی که ایتالیا برای مقابله با کرونا داشته باشد، تأمین خواهد نمود.

روبرتو گوالتیری وزیر اقتصاد ایتالیا از سخنان امروز رییس کمیسیون اروپا استقبال کرد.

در میان کشورهای اروپایی، ایتالیا با بیش از 15 هزار مبتلا و یک هزار و 16 فوتی بر اثر این بیماری، وضع وخیم تری نسبت به سایر کشورها دارد.

تخصیص بودجه 25 میلیارد یورویی از سوی ایتالیا برای مقابله با شیوع کرونا، باعث شده تا میزان بدهی های خارجی این کشور بیش از پیش افزایش یابد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 174

به "خبرنگاران رییس کمیسیون اروپا: برای یاری به ایتالیا مقابل کرونا، همه کار می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس کمیسیون اروپا: برای یاری به ایتالیا مقابل کرونا، همه کار می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید