خبرنگاران مشوق قانونی مجلس برای افزایش سرمایه گذاری در پروژه های زیربنایی

به گزارش آوای وحش، تهران- خبرنگاران-نمایندگان مجلس مقرر کردند به منظور تسهیل سرمایه گذاری عموم مردم در انواع پروژه های زیربنایی، نقل و انتقال دارایی در صندوق های سرمایه گذاری پروژه ها از پرداخت عوارض معاف شدند.

خبرنگاران مشوق قانونی مجلس برای افزایش سرمایه گذاری در پروژه های زیربنایی

به گزارش خبرنگارپارلمانی خبرنگاران، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز -سه شنبه- در جریان آنالیز بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، با بند الحاقی (21) تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

بر اساس بند الحاقی 21 به منظور فراهم ساختن زمینه سرمایه گذاری عموم مردم در انواع پروژه های زیربنایی و طرح های تملک دارایی های سرمایه ای، حمل و نقل و تولیدی صنعتی و کشاورزی و نیز تشویق فرهنگ سرمایه گذاری غیرمستقیم، هرگونه نقل و انتقال دارایی به / از صندوق های سرمایه گذاری پروژه که پذیره نویسی آن ها با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می شود، از پرداخت هرگونه مالیات و عوارض نقل و انتقال معاف می باشد.

مالیات نقل و انتقال و سود ایجادی در شرکت های موسس، ناشی از انتقال آورده غیر نقدی به شرکتهای سهامی عام در شرف تاسیس که بمنظور ایجاد و تکمیل پروژه ای تولیدی صنعتی و کشاورزی، زیربنایی و طرح های تملک دارایی های سرمایه ای و حمل و نقل شکل می گیرد و مجوز عرصه عمومی و تاسیس آن از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ می شود، مشمول مالیات به نرخ صفر می باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 822

به "خبرنگاران مشوق قانونی مجلس برای افزایش سرمایه گذاری در پروژه های زیربنایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مشوق قانونی مجلس برای افزایش سرمایه گذاری در پروژه های زیربنایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید