خبرنگاران گروه بحران:آمریکا با شبح خشونت انتخاباتی روبرو است

به گزارش آوای وحش، نیویورک- خبرنگاران- گروه بین المللی بحران نسبت به خطر افزایش خشونت انتخاباتی به ویژه به دلیل اظهارات سمی رئیس جمهوری آمریکا و تمایل وی به دادگاه برای پیشبرد منافع شخصی هشدار داد و آن را باعث ظهور گروه های مسلح سیاسی و مناقشه بالاتر از حد معمول درباره نتیجه انتخابات دانست.

خبرنگاران گروه بحران:آمریکا با شبح خشونت انتخاباتی روبرو است

به گزارش خبرنگاران، در خلاصه این گزارش که روز چهارشنبه منتشر شد، آمده است: با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر(13 آبان) ایالات متحده، این کشور با خطر نامرسومی روبرو است. در حالی که آمریکایی ها در این مبارزات چند ساله به سطح خاصی از خشونت عادت نموده اند، اما در حافظه زنده با این انتظار واقع بینانه روبرو نشده اند که ممکن است رئیس جمهوری فعلی، نتیجه را رد یا خشونت مسلحانه ایجاد کند.

این در سال 2020 تغییر نموده است زیرا عوامل خطرزا در هر کشوری ظهور می نمایند: دو قطبی سیاسی با مسائل نژادی و هویتی گره خورده است. ظهور گروه های مسلح با برنامه های سیاسی؛ شانس بالاتر از حد معمول مناقشه در نتیجه و مهمتر از همه، سخنان سمی رئیس جمهوری دونالد ترامپ و تمایل او به دادگاه برای پیشبرد منافع شخصی خود در تاریخ مدرن ایالات متحده سابقه ندارد.

خطر ناآرامی ممکن است در آخرین روزهای مبارزات انتخاباتی کاهش یابد اما تقریبا مسلم است که باقی می ماند و اگر هر یک از طرفین تصور نمایند که در رای گیری تقلب شده است، این خطر افزایش می یابد.

در بعضی از موارد، جای تعجب نیست که اکنون ایالات متحده با شبح خشونت انتخاباتی روبرو شده است. ایالات متحده شاهد برده داری، جنگ داخلی، غارتگری، اختلافات کارگری و پاکسازی قومی بومیان بوده است. زخم های آن میراث هرگز به طور کامل بهبود نیافته است.

این کشور مملو از اسلحه گرم است، سطح قتل با اسلحه با هیچ کشور پردرآمد دیگری قابل مقایسه نیست و جنبش رجحان طلبی سفیدپوستان را در خود جای داده است که در حال رشد است. بی عدالتی نژادی، نابرابری مالی و بی رحمی پلیس منشا مزمن تنش است که به صورت دوره ای به تظاهرات مسالمت آمیز گسترده و گاه ناآرامی های داخلی می انجامد. به عنوان مثال، قتل اخیر یک مرد سیاهپوست غیر مسلح، جورج فلوید، توسط پلیس در بزرگترین شهر مینیا پولیس در ایالت مینه سوتا در 25 مه، موجی از اعتراض ها و ضد اعتراض ها را ایجاد کرد که با گذشت پنج ماه کاهش یافته اما کاملا فروکش ننموده است.

با این حال، بعید است که انتخابات ایالات متحده به تهدید تعطیلی منجر گردد به گونه ای که ظرفیت و مقاومت نهادهای دموکراتیک کشور را زیر سال ببرد، یا نشان دهد که استفاده یا تهدید زور ممکن است بر نتیجه تاثیر بگذارد. روزنامه نگاران و مورخان معمولا به دو انتخابات قبلی استناد می نمایند که با رقابت 2020 شبیه است. انتخابات 2000 چنان نزدیک بود که در روز انتخابات برنده معین نبود. دادگاه عالی، شمارش مجدد آرا را در فلوریدا متوقف کرد و ریاست جمهوری را به جورج دبلیو بوش سپرد. انتخابات 1876 چنان مشاجره برانگیز بود که چهار ایالت آرای ثبت شده را به کنگره فرستادند. در هر دو مورد، اختلافات به خشونت کشیده نشد: رقیب بوش، ال گور، رای دادگاه عالی را پذیرفت، در حالی که در سال 1876 یکی از نامزدها اساسا کاخ سفید را برای سرانجام دادن به اشغال جنوب توسط فدرال پس از جنگ داخلی، کاخ سفید را معامله کرد. (1861-1865) حفظ صلح اما آغاز دوره جدایی طلبی جیم کرو.

در این شرایط، مسئولیت همه مقامات در هر سطح از دولت، شرکای خارجی، جامعه مدنی و رسانه ها باید پیش بینی منابع اصطکاک و نارضایتی در جامعه رای دهندگان باشد و به سرعت به آنها بپردازند.

در مدت زمان محدودی که تا انتخابات باقی است، دولت های ایالتی و محلی باید خود را کاملا با ابزار قانونی که در اختیار دارند آشنا نمایند و با بهره گیری از حمایت جامعه مدنی از آنها رای گیری و شمارش آرا به صورت منظم و بدون رفتارهای خشن و شتاب زده انجام گردد.

رسانه های سنتی و اجتماعی باید اقدامات احتیاطی بیشتری را انجام دهند تا برندگان را به ویژه در ایالات نبرد انتخاباتی که احتمالاً حاشیه آنها کم است پیش از موعد معین ننمایند. آنها نباید زمینه ای را برای نامزدها فراهم نمایند تا قبل از معین شدن نتیجه، خود را پیروز اعلام نمایند یا اطلاعات غلط مخرب را گسترش دهند. بعضی در این راستا گام برداشته اند، اما این چالش احتیاج به مدیریت مداوم دارد.

روسای دولت های خارجی هم باید بدون در نظر دریافت هرگونه فشار احتمالی از سوی ایالات متحده برای انجام اقدامات دیگر، از ارائه تبریک خودداری نمایند. اگر حوادث به شکل ناخوشایندی درآیند، رهبران سیاسی داخلی و خارجی که به راحتی به ترامپ و محافل داخلی او دسترسی دارند باید به طور خصوصی و علنی به آنها بگویند که اگر بخواهند در جدول نتایج دخالت نمایند، هیچ حمایتی نخواهند داشت یا در صورت باخت، باید قدرت را به طور مسالمت آمیز منتقل نمایند.

در این میان، رهبران سیاسی ایالات متحده در هر سطح باید از دو کاندیدای فرمانداری ایالت یوتا پیروی نمایند که به تازگی یک اطلاعیه منتشر کردند که در آن آنها به صلح و فرایند مسالمت آمیز دموکراتیک متعهد شده اند. در حالت ایده آل، رهبران بیشتری به نمایندگی از دو حزب سیاسی مهم کشور - دموکرات ها و جمهوری خواستار - پیش از رای گیری گرد هم آیند تا وعده های علنی مشابه بدهند.

عدم موفقیت نهادهای دموکراتیک در ارائه یک انتخابات مسالمت آمیز و بسته به نتیجه، انتقال قدرت در ایالات متحده برای مردم آمریکا، برای اداره کشور، برای اعتبار ملت و در نتیجه نفوذ آن در خارج و برای خارجی ها بد خواهد بود. شرکایی که (حتی پس از چهار سال ترامپ) هنوز برای اقدامات ثبات و امنیت به ایالات متحده مراجعه می نمایند. با خوش شانسی و شاید کمی یاری از طرف دوستانش ، ایالات متحده هنوز هم می تواند از مسائل انتخاباتی جلوگیری کند و برای آغاز ترمیم شکستگی های اجتماعی که به خطرناک شدن این کشور یاری نموده است، آماده گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 625

به "خبرنگاران گروه بحران:آمریکا با شبح خشونت انتخاباتی روبرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گروه بحران:آمریکا با شبح خشونت انتخاباتی روبرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید