خبر تازه وزیر راه برای افزایش وام خرید مسکن ، قرارداد ساخت خط آهن رشت آستارا هفته آینده امضای می گردد

به گزارش آوای وحش، وزیر راه و شهرسازی از پیشنهاد افزایش وام خرید مسکن به 550 میلیون تومان اطلاع داد و گفت: قرارداد ساخت خط آهن رشت آستارا هفته آینده امضا می گردد.

خبر تازه وزیر راه برای افزایش وام خرید مسکن ، قرارداد ساخت خط آهن رشت آستارا هفته آینده امضای می گردد

به گزارش خبرنگاران، مهرداد بذرپاش در حاشیه همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی با بیان اینکه قرارداد ساخت خط آهن رشت - آستارا هفته آینده امضا می گردد در پاسخ به این پرسش که آیا سرمایه گذاری این پروژه را روس ها انجام خواهند داد، اظهار کرد: بخشی از این سرمایه گذاری به وسیله طرف روسی انجام می گردد که با تکمیل آن کریدور شمال - جنوب نقش پررنگ تری در تسهیل حمل و نقل و ترانزیت کشور ایفا خواهد نمود.

وی با اشاره به ابراز تمایل کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه شمالی به حضور در تکمیل کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب اضافه نمود: مذاکرات با طرف های خارجی در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 550 کیلومتر جاده ساحلی در جنوب کشور داریم که تکمیل آن نقش بسیار زیادی در اقتصاد دریامحور خواهد داشت اضافه نمود: بر اساس برنامه ریزی اجرا شده به جامانده این جاده ساحلی که بیشتر آن در استان سیستان و بلوچستان است تا سرانجام دولت سیزدهم به اتمام خواهد رسید.

بذرپاش در مورد حضور هندی ها در بندر چابهار و اینکه آیا احتمال کنار گذاشتن هندی ها به علت عدم پایبندی به تعهدات وجود دارد؟ توضیح داد: ما در شرایطی نیستیم که برای سرمایه گذاری در بنادر منت کسی را بکشیم. در زمان حاضر بخش خصوصی داخلی و خارجی درخواست های فراوانی برای سرمایه گذاری در بنادر دارند که ما باید از بین این درخواست ها برترین آنها را انتخاب کنیم.

وی تاکید نمود: بر اساس رویکرد دولت سرمایه گذاری در بنادر باید بلندمدت باشد.

وزیر راه و شهرسازی بعلاوه درخصوص مباحث مربوط به افزایش 50 درصدی وام خرید مسکن گفت: پیشنهاد افزایش این وام به 550 میلیون تومان در حال آنالیز و احتمالا همین رقم نیز تصویب خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1402 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1562

به "خبر تازه وزیر راه برای افزایش وام خرید مسکن ، قرارداد ساخت خط آهن رشت آستارا هفته آینده امضای می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر تازه وزیر راه برای افزایش وام خرید مسکن ، قرارداد ساخت خط آهن رشت آستارا هفته آینده امضای می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید