درخواست آمریکا از کره جنوبی و ژاپن برای انتقاد کردن از چین

به گزارش آوای وحش، آمریکا از ژاپن و کره جنوبی خواست تا از چین به بهانه رفتارش با اقلیت مسلمان این کشور و اقداماتش در قبال هنگ کنگ و تایوان به رغم روابط تجاری خود با پکن، انتقاد نمایند.

درخواست آمریکا از کره جنوبی و ژاپن برای انتقاد کردن از چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این درخواست که به طرز نا معمولی بی پرده بوده، از جانب مارک ناپر، دستیار معاون امور کره و ژاپن وزارت امور خارجه آمریکا خطاب به این دو همپیمان نزدیک آمریکا مطرح شد. توکیو و سئول قرار است در روزهای آینده به جمع 13 کشور دیگر حوزه آسیا-اقیانوسیه در امضای یک پیمان مالی مورد حمایت چین تحت عنوان پیمان شراکت مالی فراگیر منطقه ای (RCEP) که می تواند تبدیل به بزرگترین توافق تجارت آزاد دنیا گردد، بپیوندد.

ناپر در عین حال بر اهمیت همکاری کره جنوبی، ژاپن، تایوان و کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا با آمریکا و با یکدیگر با هدف اطمینان حاصل کردن از محافظت از داده های شهروندانشان در برابر چین تاکید نمود.

او که این صحبتها را از سئول و در یک گردهمایی اینترنتی به میزبانی انستیتوی بروکینگز مطرح می کرد، گفت، واشنگتن درک می نماید که کره جنوبی و ژاپن روابطی بسیار پیچیده و ظریف با چین دارند.

ناپر اظهار کرد: صرف نظر از این حقیقت که روابط تجاری بسیار مهم و روابط دیگر وجود دارند، همه ما باید بتوانیم زمانی که شاهد رفتار بد از جانب چین هستیم بایستیم و انتقاد کنیم.

وی اضافه کرد، واشنگتن از ژاپن و کره نمی خواهد روابطشان با چین را قطع یا مهار نمایند. او گفت: ما امیدواریم و انتظار داریم که کره و ژاپن و کشورهای دیگر در حمایت از این چیزها بایستند و انتقاد نمایند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 637

به "درخواست آمریکا از کره جنوبی و ژاپن برای انتقاد کردن از چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست آمریکا از کره جنوبی و ژاپن برای انتقاد کردن از چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید