راهکارهای برطرف بوی غذا از خانه

به گزارش آوای وحش، برطرف بوی غذا از خانه یکی از چالش هایی است که زنان خانه دار با آن روبه رو هستند. همه ما می دانیم که هیچ چیز خوشایندتر از عطر بهشتی غذا در محیط خانه نیست؛ اما گاهی بوی غذای پخته و سرخ شده در فضای خانه از بین نمی رود و این موضوع دردسرساز می گردد.

راهکارهای برطرف بوی غذا از خانه

در این میان آشنایی با ترفند برای برطرف بوی غذاها از خانه برای همه افراد مخصوصا آپارتمان نشین ها اهمیت زیادی دارد. اگر شما هم می خواهید از شر این بوها در آپارتمان خلاص شوید این مقاله را تا سرانجام مطالعه کنید. در ادامه آنالیز خواهیم کرد که بوی غذای درون خانه را چگونه از بین ببریم؟

بعلاوه یادآور می شویم که خدمات نظافت منزل و بعلاوه خدمات نظافت راه پله و مشاعات ساختمان از سرویس های پردرخواست خبرنگاران هستند که در صورت احتیاج می توانید با مراجعه به وبسایت خبرنگاران در بخش مربوطه درخواست خود را ثبت نمایید. به این ترتیب هزینه سفارش شما به صورت آنلاین محاسبه و به شما اعلام خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • وقتی در حال آشپزی هستید درب اتاق ها را ببندید تا بوی غذا در داخل و اطراف آشپزخانه باقی بماند و در تمام خانه پخش نگردد.
  • اگر بالای اجاق گاز هود دارید برای برطرف بوی غذا در خانه و پیشگیری از آن در زمان آشپزی از آن بهره ببرید.
  • محلول 50-50 سرکه و آب را به مدت یک ساعت روی اجاق گاز بجوشانید و حرارت را خاموش کنید. این محلول برای برطرف بوی بد غذا معجزه می نماید.
  • بعضی از برترین حذف نماینده های بو عبارتند از تفاله قهوه، چای، سرکه، جو دوسر و جوش شیرین.

ترفندهای کاهش بوی غذا در خانه قبل از آغاز به آشپزی

بیشتر اوقات کاری که قبل از آغاز آشپزی انجام می دهید می تواند در برطرف بوی غذا از خانه مؤثر باشد. برای این کار قبل از آشپزی مراحل زیر را انجام دهید؛

  • درب اتاق ها را ببندید

بستن درهای آشپزخانه، اتاق نشیمن و اتاق های خواب مهم ترین ترفند از بین بردن بوی بد غذای سرخ شده در خانه هستند. برای مثال زمانی که ماهی داخل ماهیتابه در حال سرخ شدن است بوی آن به سرعت اتاق ها را پر می نماید.

  • کمی جوش شیرین داخل سینک ظرفشویی بپاشید

پاشیدن جوش شیرین داخل سینک قبل از آشپزی بوها را جذب نموده و انتشار بو را به حداقل می رساند. جوش شیرین برترین ماده برای برطرف بوی ماهی از خانه است و با توجه به اسیدی بودن بیشتر بوهای آشپزخانه، برای از بین بردن بوهای بد، عالی است.

  • سرکه و آب را روی اجاق بجوشانید

نصف فنجان سرکه و نصف فنجان آب را داخل قابلمه بریزید و قبل از آغاز پخت غذا، این محلول را به آرامی بجوشانید. در زمان پخت، این دو ماده بخاری ایجاد می گردد که بوها را جذب نموده و از پخش شدن آنها در آشپزخانه جلوگیری می نماید. اسید استیک موجود در سرکه سفید جاذب بوهای بد است.

مشاهده رایگان هزینه خدمات نظافت منزل و ساختمان!

مراحل برطرف بوی غذا از خانه

بعضی از غذاها مانند ماهی و قورمه سبزی بوی تندی دارند که شاید چند روز در خانه شما بماند. در ادامه می خواهیم با راه های برطرف بوی قورمه سبزی از خانه و جلوگیری از پخش بوی غذا آشنا شویم.

1. از شمع معطر بهره ببرید

شمع های معطر خیلی گران نیستند و برای برطرف بوی غذا از خانه مؤثر می باشند. این شمع ها برای خنثی کردن بوهای ایجاد شده در آشپزخانه در حین آشپزی فراوری شده و از پخش شدن بو به اتاق های دیگر خانه جلوگیری می نمایند. بخور دادن و سوزاندن شمع معطر برای از بین بردن بوی ماهی در آشپزخانه و سایر بوهای تند و زننده موثر است.

2. آشپزخانه و اجاق گاز را بلافاصله پس از پخت وپز تمیز کنید

تمیز کردن آشپزخانه بعد از آشپزی مهم ترین ترفند برای برطرف بوی غذا از خانه است. باید ظروف را در لحظه ای که پخت وپز تمام شد، بشویید. تمام قابلمه ها و تابه های روغنی و کثیف را به خوبی بشویید و مطمئن شوید که چربی روی آنها باقی نمانده است.

بلافاصله پس از آشپزی با استفاده از چربی زدا مانند مایع ظرفشویی، میزها و میز آشپزخانه را پاک کنید. این کار به خلاص شدن از شر بوی به جای مانده پس از طبخ غذا یاری می نماید.

3. از سیب زمینی برای برطرف بوی غذا از خانه بهره ببرید

برای از بین بردن بوی آشپزی می توانید از مواد غذایی دیگر بهره ببرید. سیب زمینی ماده ای بسیار ارزان برای برطرف بوی غذا از خانه است. برای این کار ابتدا سیب زمینی ها را خرد نموده و سپس آنها را روی ظروف مورد استفاده در پخت غذا قرار دهید.

قبل از این کار ظروف را باید تمیز نموده باشید. سپس مقداری نمک روی سیب زمینی ها بپاشید و حدود دو تا سه ساعت صبر کنید. سیب زمینی به طور طبیعی جاذب است و بوی بد آشپزی را از آشپزخانه خارج می نماید.

بیشتر بخوانید: راهکارهایی کاربردی برای برطرف بوی بد ماشین ظرفشویی

4. از سرکه، جوش شیرین یا دانه های قهوه بهره ببرید

سرکه، جوش شیرین و دانه های قهوه هم نقش بسیار مهمی در برطرف بوی غذا از خانه دارند. در واقع آنها برای خلاص شدن از شر بوهای سرسخت که روی سطوح باقی می مانند بسیار مفید هستند.

برای صرفه جویی می توانیم از به جامانده قهوه ای که پودر نموده ایم استفاده کنیم. به جامانده قهوه را داخل کاسه ای بریزید و در اتاق هایی که در معرض بوی بد آشپزی هستند بگذارید. قهوه بسیار جاذب است و با گذاشتن آن در اتاق خواب صبح با بوی خوش قهوه از خواب بیدار می شوید.

سرکه برای برطرف بوی غذا از خانه گزینه ارزان و کم هزینه ای است. سرکه ترجیحاً سرکه سفید جدا از اینکه ماده تمیزنماینده خوبی است در خنثی کردن شدیدترین بوهای آشپزی نیز مؤثر است. ریختن کمی سرکه و پخش آن روی تابه ها و قابلمه ها و گذاشتن آن حدود پانزده دقیقه بوی بد را از بین می برد.

جوش شیرین ماده ای جاذب است و حتی سرسخت ترین بوها را خنثی می نماید. اضافه کردن جوش شیرین به آب و استفاده از آن برای تمیز کردن سطوح بعد از آشپزی به از بین بردن بوی بد یاری می نماید.

5. کمدها و درهای اتاق ها را ببندید

بستن درب اتاق های آپارتمان و کمدها در زمان آشپزی بسیار مهم است؛ زیرا از نفوذ بو به این اتاق ها جلوگیری می نماید. پارچه هایی مانند پنبه و پلی استر به راحتی بوهای بد را جذب می نمایند و خلاص شدن از شر این بوها واقعا چالش برانگیز است.

بستن درها در حین آشپزی به شما یاری می نماید از دردسرهای برطرف بوی بد غذا جلوگیری کنید. چون هیچ کس دوست ندارد روی کاناپه ای بنشیند که بوی ادویه کاری می دهد یا در رختخوابی بخوابد که بوی ماهی سرخ شده دارد.

6. پنجره ها را باز کنید و از تهویه مناسب آپارتمان مطمئن شوید

باز کردن پنجره ها و اطمینان از تهویه مناسب آپارتمان بدون شک ساده ترین راه برای خلاص شدن از شر بوی غذا در آپارتمان است. تهویه خانه شامل دریچه روی اجاق گاز، هود و فیلتر هوا می گردد. باز کردن پنجره ها در زمان آشپزی همواره راهی آسان برای خلاص شدن از بوی غذا است.

هود بالای اجاق گاز برای بهبود کیفیت هوای آشپزخانه حیاتی است. به وسیله هود بوهای آشپزخانه، دود و چربی موجود در هوا از بین می رود و در نتیجه هوای آشپزخانه تمیز می ماند. با این کار از پخش شدن بو به اتاق های دیگر آپارتمان جلوگیری می کنید.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد خبرنگاران

7. در فضای باز آشپزی کنید

پخت وپز در فضای باز ساده ترین ترفند از بین بردن بوی بد غذای سرخ شده در خانه است؛ چون در بوی کمی وارد آپارتمان می گردد. اگر آپارتمان شما بالکن دارد می توانید غذاهای چرب را در تراس خانه بپزید. این کار به جلوگیری از ورود هوای چرب به داخل آپارتمان یاری می نماید.

8. پوست مرکبات را بجوشانید

جوشاندن پوست مرکبات راهی عالی برای برطرف بوی غذا از خانه است. این روشی ارزان است؛ چون به جای صرف هزینه های زیاد برای خرید خوشبونماینده هوا، می توانید از این روش خلاقانه بهره ببرید.

بعد از گرفتن آب لیمو و پرتقال، به جای دور ریختن پوست آن ها، پوست ها را با مقداری آب در قابلمه ای بریزید و اجازه دهید پوست ها با حرارت ملایم حدود یک ساعت بجوشد. بخار فراوری شده برای خلاص شدن از بوی بد آشپزی بسیار مفید است.

9. مقداری دارچین بجوشانید

دارچین یکی از ادویه های خوشبو با عطر فوق العاده است. این ادویه برای از بین بردن بوی آشپزی هم بسیار مفید است. چوب های دارچین را در قابلمه ای با آب با حرارت ملایم حدود نیم ساعت بجوشانید. دارچین رایحه ای قوی دارد که در برطرف بوی غذا از خانه بسیار موثر است.

10. ظروف چوبی را در شوینده مناسب خیس کنید

گاهی بوی غذا از ظروف چوبی مانند تخته خردکن آشپزی پخش می گردد. ظروف چوبی معمولاً بعد از پختن بوی غذا را جذب نموده و در خود نگه می دارند و پس از آن بوی نامطبوع غذا در آنها باقی می ماند. خیساندن آنها در آب و مایع ظرفشویی برای حدود یک ساعت بوی آن ها را از بین می برد.

جمع بندی

پخش بوی غذا در خانه شاید برای بعضی افراد خوشایند و لذت بخش باشد؛ اما مواقعی پیش می آید که یا مهمان دارید یا بوی غذا با بوهای دیگر ترکیب شده و آزاردهنده می گردد. اینجاست که آشنایی با روش های برطرف بوی غذا از خانه می تواند یاری بزرگی به شما کند.

در این مقاله با چند ترفند برای برطرف بوی غذا از خانه آشنا شدیم. بیشتر مواد برای این کار در دسترس همگان هستند و با کمترین هزینه می توانید آن ها را تهیه کنید. برای مثال سرکه سفید یا جوش شیرین از جمله موادی هستند که برای برطرف بوی بد غذا در خانه مفید خواهند بود.

سوالات متداول

کدام غذاها بوی بدی باقی می گذارند؟

بعضی غذاها به علت بوی تندی که دارند معروف هستند. این غذاها شامل ماهی دودی، غذاهای تهیه شده با کاری مانند مرغ کاری، هر غذایی که سیر در آن وجود دارد، بیکن و گوشت قرمز مخصوصا زمانی که سرخ می شوند، بوی تند و زننده ای فراوری می نمایند.

چگونه می توان با سرکه و جوش شیرین بوی غذا را در خانه از بین برد؟

یک کاسه سرکه یا جوش شیرین را یک شب روی اپن بگذارید. هر دوی این مواد تا صبح بوهای به جای مانده از پخت وپز را از بین می برند.

برترین خوشبونماینده برای از بین بردن بوی آشپزی چیست؟

جوش شیرین هم مانند سرکه سفید به علت خاصیت خوشبونمایندگی معروف است. مقداری سرکه سفید را داخل کاسه یا بشقاب کوچک بریزید و آن ها را در اطراف آشپزخانه پخش کنید تا بوهای ناخواسته از بین برود.

بوی غذاها چقدر ماندگار هستند؟

بوی بد غذا ممکن است ساعت ها یا حتی روزها در هوای خانه باقی بمانند.

منبع: آچاره
انتشار: 11 تیر 1402 بروزرسانی: 11 تیر 1402 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1585

به "راهکارهای برطرف بوی غذا از خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای برطرف بوی غذا از خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید