رایزنی ضد ایرانی پامپئو با وزیر خارجه آلمان

به گزارش آوای وحش، وزارت خارجه آمریکا اطلاع داد، مایک پامپئو در ملاقات دوجانبه با وزیر خارجه آلمان در برلین، درباره ضرورت مقابله با اقدامات تهاجمی ایران صحبت کرد.

رایزنی ضد ایرانی پامپئو با وزیر خارجه آلمان

با بهترین تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه آمریکا از فرصت حضور در کنفرانس برلین درباره لیبی برای رایزنی های ضد ایرانی با مقام های مختلف شرکت کننده در این نشست استفاده نموده و در یکی از این ملاقاتها با همتای آلمانی خود درباره ضرورت مقابله با اقدامات تهاجمی و ثبات زدای ایران در خاورمیانه صحبت نموده است.

وزارت خارجه آمریکا درباره ملاقات دوجانبه روز یکشنبه (دیروز) مایک پامپئو وزیر خارجه این کشور با هایکو ماس وزیر خارجه آلمان بیانیه صادر نموده و از رایزنی های او درباره لیبی، افغانستان و ایران اطلاع داده است.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، پامپئو و ماس ضمن اعلام تعهد آمریکا و آلمان برای ادامه حمایت از حاکمیت لیبی، درباره کوشش های بین المللی در مورد حمایت از آتش بس در این کشور، انتها دادن مداخله خارجی و حمایت از فرایند سیاسی در لیبی رایزنی کردند.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه همچنین اطلاع داد: وزیر خارجه پامپئو و وزیر خارجه ماس درباره هماهنگی ایالات متحده- آلمان در مورد طیفی از چالش های جهانی از قبیل افغانستان و ضرورت مقابله با اقدامات تهاجمی و ثبات زدای ایران در خاورمیانه صحبت کردند.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا هم در پیامی توئیتری درباره این ملاقات توضیحاتی داده است.

طبق توئیت پامپئو، او با وزیر خارجه آلمان، درباره چالش های مشترک که ما (دو کشور) با آنها روبرو هستیم و راه های همکاری برای تقویت صلح و امنیت در خاورمیانه و شمال آفریقا، صحبت های خوبی داشتم.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در ملاقات دوجانبه خود با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم درباره ضرورت مقابله با ایران رایزنی نموده بود.

ملاقات پامپئو و ماس در شرایطی انجام شد که پیشتر وزیر خارجه آلمان به شدت از رویکرد یکجانبه آمریکا در خروج از برجام و سیاست فشار حداکثری علیه ایران انتقاد نموده بود.

هایکو ماس پیش از ملاقات با پامپئو در مصاحبه با روزنامه بیلد ام زونتاگگفته بود: تهدید و تهاجم نظامی هیچ چیزی به ارمغان نخواهد آورد. ما می خواهیم از بروز آتشی گسترده در منطقه خاورمیانه جلوگیری کنیم. اتحادیه اروپا به جای تنش به دیپلماسی متکی است (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 67

به "رایزنی ضد ایرانی پامپئو با وزیر خارجه آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی ضد ایرانی پامپئو با وزیر خارجه آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید