هلگا اشمید رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا شد

به گزارش آوای وحش، هلگا اشمید از مذاکره کنندگان ارشد سابق اروپا در جریان مذاکرات هسته ای با ایران به ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا منصوب شد.

هلگا اشمید رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا شد

با ما سفر کنید و با تور اروپا زمستانی از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اس ار اف سوئیس، هلگا اشمید دیپلمات پرسابقه آلمانی و مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در توافق هسته ای با ایران به ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) نائل شد.

به گزارش رسانه های آلمانی شورای وزیران سازمان امنیت و همکاری اروپا در نشست سالانه خود در خصوص دبیرکلی هلگا اشمید توافق نموده است.

هلگا اشمید 59 ساله سال های طولانی به عنوان مشاور وزیران خارجه آلمان، از کلاوس کینکل گرفته تا یوشکا فیشر، و هم چنین مشاور آنگلا مرکل، صدراعظم المان فعالیت نموده است. در سال هایی که برنامه هسته ای ایران موضوع مذکرات قدرت های دنیای با این کشور بود، هلگا اشمید در کنار کاترین اشتون و سپس فدریکا موگرینی، مسئولان وقت سیاست خارجی اروپا نقش مهمی در این مذاکرات داشت. او مسئول پرونده هسته ای ایران در اتحادیه اروپا بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

پس از خاتمه دوره مسئولیت فدریکا موگرینی به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خانم اشمید در مقام معاون جوزف بورل در بروکسل فعالیت می کرد.

سازمان امنیت و همکاری اروپا به عنوان بزرگترین نهاد امنیتی منطقه ای دنیا برای ثبات، صلح و دموکراسی کوشش می نماید. فعالیت این سازمان در سال 1973 شروع شد و هم اکنون 57 عضو دارد. با آن که این سازمان نهادی اروپایی است اما شماری از کشورهای حوزه مدیترانه، آمریکا و آسیای میانه نیز در آن عضویت دارند. دفتر و دبیرخانه این سازمان در وین است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

علاوه بر هلگا اشمید به عنوان دبیرکل، ماتئو مکاچی، دیپلمات ایتالیایی برای پست مدیرکلی اداره ویژه نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر در سازمان امنیت و همکاری اروپا معین شده است. برای پست کمیساریای امور اقلیت های ملی، وزیر خارجه قزاقستان غیرت عبدالرحمانوف در نظر گرفته شده و ماریا ترزا ریبیرو از پرتغال عهده دار امور مربوط به آزادی رسانه ها در این سازمان خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 699

به "هلگا اشمید رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هلگا اشمید رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید