تور روسیه ارزان: هشدار پنتاگون در مورد بزرگتر بودن تهدید امنیتی روسیه نسبت به چین

به گزارش آوای وحش، یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا اسم کرد، روسیه در کوتاه مدت برای آمریکا و اروپا نسبت به چین منشا چالشهای امنیتی بزرگتری می تواند باشد.

تور روسیه ارزان: هشدار پنتاگون در مورد بزرگتر بودن تهدید امنیتی روسیه نسبت به چین

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کالین کال، معاون امور سیاست وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس نظامی بالتیک که با میزبانی لیتوانی برگزار گردید، گفت: در سالهای آینده ممکن است روسیه عملا چالش امنیتی اصلی را پیش روی ما و در عرصه نظامی برای آمریکا و مسلما برای اروپا ایجاد کند. روسیه رقیبی با جسارت فزاینده و مصمم به ارتقای نفوذ جهانی خود است و در صحنه جهانی نقشی اخلالگر از جمله به موجب تلاشهایش برای ایجاد چند دستگی در غرب ایفا می نماید.

این مقام پنتاگون اظهار کرد هر چند چین به اسم رقیب پیشرو برای واشنگتن و همپیمانانش مطرح است، روسیه ممکن است یک مشکل بزرگتر در کوتاه مدت با توجه به رفتارش در اروپا، خاورمیانه، آسیا و فضای سایبری باشد.

وی اسم کرد: مسکو اغلب به تضعیف شفافیت و پیش بینی پذیری می پردازد، از نیروی نظامی برای دستیابی به اهدافش استفاده می نماید، از گروه های نیابتی برای آشوب و تردید افکنی حمایت می نماید، نظم بین المللی قانون محور را تضعیف می نماید.

او افزود: آمریکا به رصد فعالیت نظامی روسیه از نزدیک در طول جبهه شرقی ناتو و در منطقه دریای سیاه ادامه می دهد.

کال گفت، آمریکا از موضع قدرت جمعی با روسیه تعامل خواهد نمود. او متذکر شد که نیروهای ارتش آمریکا در اروپا قدرتمند و منعطف هستند و بازدارندگی موثر و معتبر را تضمین می نمایند.

این مقام پنتاگون اظهار کرد، همزمان دولت آمریکا گزینه از سر گیری مصاحبه با مسکو را در صورتی که دولت روسیه رفتارش را تغییر دهد رد نمی نماید.

کنفرانس نظامی بالتیک یک کنفرانس سالانه امنیتی و سازماندهی شده از سوی وزارت دفاع لیتوانی و آموزشگاه نظامی ژنرال جوناس زمایتیس است.

اسم این کنفرانس برای سال جاری غرب در دوره نو رقابت ابرقدرتی بوده و متمرکز بر پاسخ ترانس آتلانتیک به چالشهای امنیتی روسیه و چین است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1121

به "تور روسیه ارزان: هشدار پنتاگون در مورد بزرگتر بودن تهدید امنیتی روسیه نسبت به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: هشدار پنتاگون در مورد بزرگتر بودن تهدید امنیتی روسیه نسبت به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید