رهن نجومی آپارتمان های نوساز

به گزارش آوای وحش، رهن کامل پیشنهادی از سوی موجرانی که آپارتمان نوساز خود را به بازار عرضه نموده اند، از توان عمده متقاضیان این بازار خارج شده است.

رهن نجومی آپارتمان های نوساز

به گزارش دنیای اقتصاد، آنالیز ها و تحقیقات میدانی نشان می دهد، فاصله قابل توجه بین رهن کامل آپارتمان های با عمربنای بیشتر نسبت به آپارتمان های نوساز وکلیدنخورده، در روز های پایانی سال بیش از هر زمان دیگری است. بعضی از واسطه های بازار معاملات مسکن شهر تهران علت این موضوع را به ورود سازنده ها به بازار اجاره نسبت می دهند.

بعضی از سازنده ها به علت آنکه فروش واحد های آماده خود قبل از سال نو و در روز های پایانی سال را به صرفه ندانسته و فعلا چشم اندازی از بابت آغاز پروژه های نو نیز ندارند، تصمیم گرفته اند دست کم بخشی از واحد های خود را نگهداری نمایند و از میان این واحد ها همه یا تعدادی از آن ها را به بازار اجاره عرضه نمایند. از این طریق هزینه های اولیه برای آغاز پروژه های نو در سال بعد را تامین نمایند و بابت سایر هزینه ها در همان زمان استارت پروژه، واحد ها را با قیمت روز به فروش برسانند.

با این حال آنالیز ها نشان می دهد به علت فاصله قابل توجهی که بعضی از این فایل ها با قیمت های عرف رهن کامل در بازار اجاره دارند، تامین مبلغ رهن مورد نظر مالک آن ها از توان بخش عمده ای از مستاجر ها خارج بوده و به نظر نمی رسد بسیاری از این فایل ها در یک بازه زمانی معقول ومتعارف، در این بازار مورد معامله قرار بگیرد.

این در حالی است که بازار اجاره نیز در روز های پایانی سال، بازاری ملتهب بوده و با فشار مضاعف برای متقاضیان این بازار (مستاجرها) همراه است. در جدول زیر بعضی از تازه ترین فایل هایی که روز گذشته به بازار اجاره مسکن شهر تهران در محلات و منطقه ها مختلف با شرایط رهن کامل عرضه شد درج شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 13 اسفند 1401 بروزرسانی: 13 اسفند 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1537

به "رهن نجومی آپارتمان های نوساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهن نجومی آپارتمان های نوساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید