سازمان ملل و اتحادیه آفریقا خواهان آزادی رئیس جمهور اقتصادی شدند

به گزارش آوای وحش، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، موسی فاکی محمد رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در بیانیه ای گفت: من بازداشت اجباری رئیس جمهور اقتصادی، ابراهیم بوبکرر کیتا و نخست وزیر [بوبو سیسه] و سایر اعضای دولت اقتصادی را قویاً محکوم می کنم و خواهان آزادی فوری آنان هستم.

سازمان ملل و اتحادیه آفریقا خواهان آزادی رئیس جمهور اقتصادی شدند

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

وی همچنین هرگونه کوشش برای تغییر غیرقانونی را محکوم کرد و از شورشیان خواست تا توسل به خشونت را متوقف نمایند.

اندکی پس از بیانیه فاکی، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز بازداشت مقامات دولتی این کشور آفریقایی را محکوم کرد و خواستار آزادی هرچه سریعتر آنان شد. بنا به گفته سخنگوی سازمان ملل، گوترش همچنین خواستار اعاده فوری نظم مطابق قانون اساسی و حاکمیت قانون در کشور اقتصادی شد.

بنا بر گزارشها، در ساعات اولیه روز سه شنبه گروهی از نظامیان اقتصادی با تسلیح خود در شهر پادگانی کاتی، شماری از افسران بلندپایه ارتش را در شورشی آشکار بازداشت کردند؛ شورشی که در پی دو ماه تظاهرات سیاسی علیه رئیس جمهور این کشور انجام شده است. یکی از سرکرده های نظامیان شورشی در کشور اقتصادی اظهار داشت که شورشیان روز سه شنبه ابراهیم بوبکر کیتا رئیس جمهور اقتصادی و بوبو سیسه نخست وزیر این کشور را در محل اقامت رئیس جمهور در شهر باماکو، پایتخت اقتصادی دستگیر کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 415

به "سازمان ملل و اتحادیه آفریقا خواهان آزادی رئیس جمهور اقتصادی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل و اتحادیه آفریقا خواهان آزادی رئیس جمهور اقتصادی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید