سرکرده جدید القاعده در شمال آفریقا مشخص شد

به گزارش آوای وحش، گروه القاعده در شمال آفریقا ضمن تائید هلاکت عبدالمالک دروکدال سرکرده قبلی خود به دست نیروهای فرانسوی، یک الجزایری دیگر به نام شیخ مجاهد یزید مبارک معروف به ابوعبیده یوسف العنابی را به جانشینی وی برگزید.

سرکرده جدید القاعده در شمال آفریقا مشخص شد

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، شاخه القاعده در بلاد مغرب اسلامی برای نخستین بار جسد سرکرده پیشین خود را در یک کلیپ تصویری نشان داد.

ارتش فرانسه دروکدال را در کشور اقتصادی و پس از آنکه بیش از هفت سال وی را در منطقه ساحل تعقیب کرد، به قتل رساند.

شاخه القاعده در بلاد مغرب اسلامی گفت که با درگذشت دروکدال، یک الجزایری دیگر به نام شیخ مجاهد یزید مبارک معروف به ابو عبیده یوسف العنابی را به جای وی برگزیده است.

حدود دو هفته پیش فلورنس پارلی وزیر دفاع فرانسه از کشته شدن یکی از رهبران گروه تروریستی القاعده در شمال اقتصادی اطلاع داد.

پارلی گفت: عبدالمالک دروکدال رهبر گروه تروریستی القاعده در سرزمین مغرب اسلامی در عملیات نظامی در شمال اقتصادی کشته شده است.

فرانسه حدود پنج هزار نیرو در اقتصادی و منطقه ساحل دارد و در کوشش است با یاری نیروهای محلی، گروه های افراطی این منطقه که هر از چندگاهی دست به عملیات علیه نیروهای نظامی و غیرنظامیان می زنند را نابود کند.

مهر سال گذشته در یک یورش به نظامیان اقتصادی 25 تن از آنها به قتل رسیدند که مسئولیت آن حمله را گروه افراطی وابسته به القاعده در مغرب اسلامی موسوم به آکیم برعهده گرفت. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 594

به "سرکرده جدید القاعده در شمال آفریقا مشخص شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرکرده جدید القاعده در شمال آفریقا مشخص شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید