سیاست های واحدی در بازار مسکن وجود ندارد، نظام پولی کشور از مستاجران حمایت نمی کند

به گزارش آوای وحش، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران در برنامه روی خط اقتصاد گفت : دولت به تنهایی نمی تواند تصدی گر بازار مسکن باشد و باید از بخش خصوصی و تعاونی ها در فراوری مسکن حمایت کند

سیاست های واحدی در بازار مسکن وجود ندارد، نظام پولی کشور از مستاجران حمایت نمی کند

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه سیما خبرنگاران از رادیو اقتصاد، دکتر خشایار باقرپور مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران در برنامه روی خط اقتصاد از رادیو اقتصاد درباره راه چارههای برون رفت بازار مسکن از شرایط موجود و چاره اندیشی برای بازار اجاره مسکن گفت : آنچه در فضای بازار مسکن و بویژه بازار اجاره حاکم است جدای از فضای کلان اقتصاد کشور نیست، و زمانی که در کلان اقتصاد شاهد تورم هستیم این موضوع در بازار مسکن هم صدق می نماید.

وی در ادامه اضافه نمود : سیاستگذاران باید بین عرضه و تقاضا توازن ایجاد نمایند که اکنون این توازن وجود ندارد و سیاست های واحدی هم دنبال نمی گردد و این را از برنامه هایی که در حال طراحی و اجراست می توان متوجه شد؛ در حقیقت نه هدفگذاری درست وجود دارد و نه سیاستگذاری درستی در این بخش می بینیم.

باقرپور با اشاره به اینکه در بخش اجاره مسکن نمی توانیم نسخه کوتاه مدتی داشته باشیم چون نظام پولی ما چنین اجازه ای برای حمایت از مستاجر نمی دهد، توضیح داد : در نگاهی بلندمدت و میان مدت باید خانه دار کردن مستاجر را در دستور کار داشته باشیم و سیاستگذاران باید شتاب فراوری و عرضه بیشتر مسکن با قیمت های مناسب تر را در دستور کار داشته باشند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران در ادامه این گفت و گو با رادیو اقتصاد گفت :دولت به تنهایی نمی تواند در بخش مسکن تصدی کند و حتما احتیاج به مشارکت بخش خصوصی و بویژه تعاون در این حوزه داریم، که برای این امر باید دولتمردان ساز و کار هماهنگی های بین دستگاه های حاکمیتی را ایجاد نمایند تا به اهداف ترسیم شده برسیم.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا بعضی خانه های لوکس خالی هستند و به بازار عرضه نمی شوند، یادآور شد : خالی بودن یا پربودن واحدهای مسکنی جزو حقوق مالکانه مالکین است و نمی توان به صورت دستوری مثل طرح اخیر مالیات بر خانه های خالی ، افراد را مجبور به عرضه واحد مسکونی کرد و معتقدم این طرح ممکن است تقلب را در جامه بیشتر باب کند.

دکتر باقرپور درباره راه چارههای موجود برای سامان دادن به بازار در شرایط کنونی اضافه نمود : تنها راه چاره موجود ایجاد ساز و کاری است که مستاجران بتوانند صاحب خانه شوند و باید دولت وام هایی را به مستاجران بدهد که به سمت رهن مسکن بروند که با این کار دولت می تواند بازار را مهار کند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه تمامی واحدهای خالی لوکس محسوب نمی شوند و درصد پایینی جزو خانه های لوکس هستند اظهارداشت : اجبار مالکین برای عرضه واحدهای مسکونی منطق حقوقی ندارد.

خشایار باقرپور در سرانجام این گفت و گوی رادیویی به نظام قیمت گذاری بویژه در تهران اشاره نمود و گفت : نظام قیمت گذاری در مناطق مختلف اعداد و ارقام عجیبی پیدا نموده که بر اساس عرف است اما این را باید در نظر گرفت که هزینه فراوری هم بالاست و این یک واقعیت است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 566

به "سیاست های واحدی در بازار مسکن وجود ندارد، نظام پولی کشور از مستاجران حمایت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست های واحدی در بازار مسکن وجود ندارد، نظام پولی کشور از مستاجران حمایت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید