صدور گواهی کدپستی به صورت غیرحضوری ممکن شد

به گزارش آوای وحش، مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست گفت: امکان صدور گواهی کدپستی ده رقمی به صورت الکترونیکی و غیرحضوری در سامانه پست، فراهم شد.

صدور گواهی کدپستی به صورت غیرحضوری ممکن شد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، روابط عمومی شرکت ملی پست، کاوه دولتی با تاکید بر اینکه پست در راستای عمل به مسوولیت اجتماعی خود در یاری به افزایش سلامت شهروندان و مقابله با ویروس کرونا، بیش از پیش به دنبال الکترونیکی کردن خدمات خود و کاهش تردد های شهروندان است، اضافه نمود: با ایجاد امکان صدور گواهی کدپستی ده رقمی به صورت الکترونیکی، تمامی افراد حقیقی و حقوقی می توانند گواهی کدپستی خود را بدون مراجعه حضوری به واحد های پستی دریافت نمایند.

وی با اشاره به اینکه گواهی کدپستی احتیاج به داشتن مهر پست ندارد و مردم می تواند این گواهی را با مراجعه به سامانه https://epostcode.post.ir/user/certification و با استفاده از اینترنت شخصی یا هر جای دیگری دریافت نمایند، توضیح داد: با توجه به اینکه صفر تا صد دریافت گواهی کدپستی الکترونیکی است، بنابراین متقاضیان می توانند پرینت (گواهی) دریافت شده از سامانه که حاوی بارکد 20 رقمی است را به سازمان ها و دستگاه های مربوطه تحویل دهند، زیرا که ملاک اعتبار گواهی، داشتن این بارکد یونیک است.

به گفته دولتی، شرکت ها و سازمان ها با دریافت گواهی کدپستی خدمت گیرنده، می توانند به وب سرویس صحت سنجی که در اختیار دارند مراجعه نموده و تاییدیه اعتبار بارکد درج شده در گواهی را دریافت نمایند.

او تداوم برنامه های پست در تسهیل دریافت گواهی کدپستی ده رقمی را مورد تاکید قرار داد و اضافه نمود: پرتال جامع GNAF. POST. IR نیز به زودی با هدف ارائه خدمات مرتبط با سرویس های دولت به مردم، دولت به کسب و کار ها و دولت به دولت به صورت یکجا، راه اندازی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 472

به "صدور گواهی کدپستی به صورت غیرحضوری ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور گواهی کدپستی به صورت غیرحضوری ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید