طرح تکنولوژیک استرالیا برای حمایت از سالمندان ، توسعه به کارگیری روبات های پرستار (تور استرالیا ارزان)

به گزارش آوای وحش، دولت استرالیا برنامه ای بلند مدت دارد تا روبات های پرستار را برای نگهداری از جمعیت میانسال رو به کهنسالی خود طراحی کند.

طرح تکنولوژیک استرالیا برای حمایت از سالمندان ، توسعه به کارگیری روبات های پرستار (تور استرالیا ارزان)

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، استرالیا طرحی را در دست دارد تا به وسیله روبات های درمانگر یک محیط امن را برای نسل رو به کهنسالی آماده کند.

این روزها تعداد زیادی از خانه های سالمندان در استرالیا از روباتی موسوم به Paro استفاده می نمایند. این روبات، یک روبات درمانی است که قادر است با صدای بلند برای ارتباط برقرار کردن با سالمندان مبتلا به زوال عقل ارتباط برقرار کند.

اگر شما سریال های تلویزیونی علمی تخیلی مانند دنیا غرب را مشاهده نموده اید، ممکن است تصور کنید در آینده ای نزدیک، روبات های هوشمند و انسانی نقش مهمی در پاسخگویی به نیازهای مردم بازی می نمایند؛ از جمله مراقبت از بچه ها یا کهنسالان. اما واقعیت این است که فناوریهای فعلی در این بخش هنوز بسیار انسانی نیستند، با این وجود، می توان از این روبات ها در بخش های خدمات مراقبت از خود شامل حمایت از سالمندان ناتوان،آموزش، بهداشت و سلامت استفاده کرد.

تحقیقات تازهی که به وسیله دانشکده دولتی استرالیا و نیوزیلند منتشر شده نشان می دهد که دولت استرالیا ، به دقت در حال برنامه ریزی برای توسعه این فناوری ها برای محافظت از افراد آسیب پذیر است.

احتیاجی اجتناب ناپذیر

استرالیا، مانند تعدادی دیگری از کشورهای دنیا، آینده ای را با جمعیت کهنسال پیشبینی می نماید که ترکیبی پیچیده تر از بیماری های مزمن است. تعدادی از سازمان های مراقبتی در حال حاضر تحت محدودیت های مالی فشرده عمل می نمایند و چالش های استخدام کارمندان کافی را گزارش می دهند.

در آینده، تعداد کمتری در جمعیت کارآمد درمانی را از یک سو و افزایش تعداد بازنشستگان را از سوی دیگر شاهد خواهیم بود.اگر بعدها به این معادله انتظارات مصرف نمایندگان را اضافه کنیم، شاهد یک طوفان سنگین از وقایع خواهیم بود.

این جا است که نقش روبات ها پررنگ می گردد. روبات ها به طور فزاینده ای اقدام به ارائه ویژگی خدمات مراقبت از خود می نمایند و قادر به انجام تعدادی از نقش ها و وظایف به وسیله تعامل اجتماعی هستند. استفاده گسترده تر از روبات ها به عنوان یک ابزار مهم در مقابله با بحران های پیشگیرانه مهم است. کشورهایی نظیر ژاپن، روبات ها را در نقش مهمی برای پر کردن شکاف های نیروی کار خود در خدمات مراقبتی استخدام می نمایند.

شمشیر دو لبه تکنولوژی

روبات ها قادر به افزایش بهره وری و بهبود کیفیت و ایمنی هستند. اما پتانسیل سوء استفاده یا عواقب ناخواسته از سوی روبات ها نیز وجود دارد.

نگرانی های عمده در خصوص استفاده از روبات ها به طور بالقوه شامل کاهش حریم خصوصی، افشای اطلاعات به هک اطلاعات یا حتی آسیب فیزیکی می گردد.افزون بر این ها شواهدی در خصوص پیامدهای مثبت و بالقوه تعاملات انسان و ماشین وجود ندارد.

علیرغم این که تکنولوژی ها در حال حاضر در مراکز درمانی سالمندان، مدارس و بیمارستان ها استفاده می گردد، سازمان های دولتی به طور استراتژیک در خصوص استفاده آنها فکر نمی نمایند و اغلب از خطرات و پیامدهای ناخواسته بالقوه مطلع نیستند.

این به این معنی است که بخش عمده ای از این بازار به وسیله منافع تامین نمایندگان فناوری راهنمایی می گردد. معمولا در روبات ها چیزی تازه و مجذوب کننده برای تقویت علاقه مندی جوانان به یادگیری یا آغاز یک تبادل نظر استفاده می گردد.

اما خطرات قابل توجهی نیز وجود دارد زیرا هر میزان تکنولوژی پیشرفته تر می گردد. نگرانی های مربوط به اعتیاد و وابستگی به روبات ها پررنگ تر می گردد. افزون بر این، اگر روبات باعث آسیب گردد چه کسی مسئول خواهد بود؟

منبع: انتخاب
انتشار: 28 آذر 1401 بروزرسانی: 28 آذر 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1497

به "طرح تکنولوژیک استرالیا برای حمایت از سالمندان ، توسعه به کارگیری روبات های پرستار (تور استرالیا ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تکنولوژیک استرالیا برای حمایت از سالمندان ، توسعه به کارگیری روبات های پرستار (تور استرالیا ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید