(عکس) علت درگذشت مسعود سمیعی چه بود؟

به گزارش آوای وحش، سعید اسدی مدیر مجموعه تئاترشهر با انتشار پیامی، درگذشت مسعود سمیعی نمایشنامه نویس، بازیگر، منتقد و کارگردان تئاتر را تسلیت گفت.

(عکس) علت درگذشت مسعود سمیعی چه بود؟

در این پیغام آمده است: هرکس که به راستی هنر را برگزیند، علاوه بر حلاوتش، رنج و سختی اش را هم به جان می خرد. همین است که هنرمند بودن شجاعت ایستادن در میانه میدان رنج و لذت توأمان است. امروز سوگوار هنری مردی هستیم که بار سبکی تحمل ناپذیر بودن در میدان هنر را، بی آنکه در پی نام و نانش باشد، به دوش کشید و غریبانه رفت. مدیریت مجموعه تئاترشهر درگذشت مسعود سمیعی، نمایشنامه نویس و کارگردان ایرانی را به خانواده گرامی ایشان و هنرمندان تئاتر ایران تسلیت می گوید.

سوابق هنری مسعود سمیعی

فعالیت هنری را از قبل از انقلاب شروع نموده و علاوه بر نویسندگی و کارگردانی تئاتر در فیلم خاک به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال 1354 نیز بازی نموده است.

مرحوم سمیعی سابقه همکاری با خانم اسکوئی در قبل از انقلاب و دوره کوتاه بازیگری را در کارنامه اش ثبت نموده است

علت فوت و درگذشت مسعود سمیعی کارگردان تئاتر

این هنرمند بروجردی در سال 1332 متولد و در رشته ادبیات نمایشی تحصیل کرد. سمیعی از رزمندگان دفاع مقدس است که حدود 40 سال در عرصه هنر های نمایشی، به نمایشنامه نویسی و کارگردانی مشغول بود و نگارش بیش از 30 نمایش حرفه ای در پرونده خود دارد. این هنرمند از عوارض حملات شیمیایی رژیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس رنج می برد.

بعضی از آثار نمایشی سمیعی؛ با لنج تا عمق دریا: کارگردان مسعود سمیعی، زیباترین سکوت کارگردان مسعود سمیعی، اه خواهرم مده ا، خوان هشتم (نمایشنامه) که در چندین استان و جشنواره های مختلف اجرا شده است و آثاری دیگر.

منبع: فرارو
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 492

به "(عکس) علت درگذشت مسعود سمیعی چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(عکس) علت درگذشت مسعود سمیعی چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید