فرستاده سیاسی آمریکا در امور کره شمالی با همتای چینی مصاحبه کرد

به گزارش آوای وحش، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که فرستاده سیاسی این کشور در امور کره شمالی با همتای چینی خود مصاحبه کرده است.

فرستاده سیاسی آمریکا در امور کره شمالی با همتای چینی مصاحبه کرد

وزرات امور خارجه چین هم پیشتر اعلام کرده بود که لیو شیائومینگ نماینده ویژه این کشور در امور شبه جزیره کره، تلفنی با سونگ کیم نماینده ویژه آمریکا صحبت کرده است و هر دو توافق کرده اند که به این ارتباط ادامه دهند.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این تماس را تائید اما از دادن هر گونه جزئیات در این باره خودداری کرد.

پرایس در ادامه مدعی شد که آمریکا به همکاری با متحدانی چون کره جنوبی و ژاپن در باب مسئله کره شمالی ادامه می دهد و چین هم نقشی برای ایفا کردن دارد حال آنکه مشخصاً بر روی پیونگ یانگ نفوذ هم دارد. وی ادعایش را اینگونه به پایان برد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا منتظر دریافت پاسخی سازنده از کره شمالی بوده است.

به گزارش خبرنگاران، پیشتر ری سان گوون وزیر خارجه کره شمالی با ستایش اظهارات کیم یو یونگ خواهر رهبر کره شمالی در خصوص عدم آمادگی پیونگ یانگ برای مذاکره با آمریکا، طی سخنانی گفته بود که کشورش حتی حاضر به بررسی ادامه مذاکرات هسته ای با آمریکا هم نیست.

کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی در سه شنبه 22 ژوئن (اول تیر) چشم انداز از سرگیری زودهنگام دیپلماسی با ایالات متحده را رد کرده و گفته بود که انتظارات آمریکا از مذاکرات، آن ها را به ناامیدی بیشتری فرو خواهد برد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1047

به "فرستاده سیاسی آمریکا در امور کره شمالی با همتای چینی مصاحبه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرستاده سیاسی آمریکا در امور کره شمالی با همتای چینی مصاحبه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید