قیمت مسکن در نیمه جنوبی تهران

به گزارش آوای وحش، فعالان بازار معاملات مسکن شهر تهران در نیمه جنوبی مرکز، از افزایش تقاضا برای خرید مسکن در این منطقه ها از سوی طیف متنوعی از متقاضیان خبر می دهند. در حالی که هم اکنون عمدتا تقاضای خرید مسکن در این منطقه ها مانند منطقه ها نیمه شمالی، تقاضای سرمایه ای است اما در نیمه جنوبی وزن خریدهای مصرفی نسبت به نیمه شمالی مرکز بیشتر است که مهم ترین علت آن، مناسب تر بودن سطح قیمت ها در این منطقه ها نسبت به نیمه شمالی تهران است.

قیمت مسکن در نیمه جنوبی تهران

به گزارش دنیای اقتصاد، بازار معاملات مسکن در نیمه جنوبی تهران در حالی همیشه مورد توجه طیف گسترده ای از متقاضیان به خصوص خانه اولی ها بوده است که طی سال های اخیر، به ویژه از سال 98 و بعد از ادامه جهش، به ترتیب شاهد ورود متقاضیان تازه به این بازار نیز بود. از سال 98 و همزمان با ورود بازار معاملات مسکن شهر تهران به دومین سال جهش قیمت دوره اخیر، طیفی از خانه اولی های متقاضی خرید مسکن در منطقه ها مصرفی نیمه شمالی تهران، به علت افت قدرت خرید به واسطه رشد شدید قیمت ها، به بازار مسکن نیمه جنوبی وارد شده ودراین منطقه ها اقدام به خرید آپارتمان کردند. در سال های بعد نیز به علت استمرار جهش، طیف دیگری از متقاضیان اعم از مصرفی و سرمایه ای وارد بازار مسکن این منطقه ها شده و اقدام به خرید آپارتمان کردند.

از سوی دیگر و در دو سال گذشته در نتیجه جهش نرخ اجاره بها وقله پیمایی تورم در این بخش از بازار مسکن نیز، گروهی از مستاجرهای منطقه ها نیمه شمالی تهران در قالب متقاضی خرید یا اجاره مسکن در این منطقه ها، به این منطقه ها ورود کردند؛ بخشی از این گروه از مستاجرها یا خود در خانه خریداری شده ساکن شدند یا این آپارتمان ها را به بازار اجاره عرضه نموده و خود در بازار اجاره منطقه ها نیمه شمالی باقی ماندند. گروه دیگری از مستاجرها نیز مشخصا از منطقه ها 4 تا 8، به علت رشد شدید اجاره بها، به منطقه ها نیمه جنوبی به خصوص منطقه ها 9 تا 14 مهاجرت کردند. در جدول زیر مشخصات تازه ترین فایل هایی که روزهای اخیر به بازار مسکن بعضی منطقه ها جنوبی و پرتقاضای شهر تهران، عرضه شد، درج شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 27 بهمن 1401 بروزرسانی: 27 بهمن 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1531

به "قیمت مسکن در نیمه جنوبی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مسکن در نیمه جنوبی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید