لاوروف: روسیه به ایران در مبارزه با کرونا یاری می نماید

به گزارش آوای وحش، وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگوی تلفنی خود با محمد جواد ظریف، آمادگی کشورش برای ارائه یاری های لازم به ایران برای مقابله با گسترش ویروس کرونا را مورد تأیید قرار داد.

لاوروف: روسیه به ایران در مبارزه با کرونا یاری می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در جریان گفت وگوی تلفنی روز چهارشنبه خود با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت که روسیه در مبارزه با ویروس کرونا به ایران یاری خواهد نمود.

وزارت خارجه روسیه اعلام نمود که در این مذاکرات تلفنی، سرگئی لاوروف از طرف مقامات مسکو به جمهوری اسلامی در رابطه با قربانیان شیوع ویروس کرونا در ایران تسلیت گفته و آمادگی این کشور برای ارائه یاری های لازم برای مقابله با گسترش بیشتر این بیماری را مورد تأیید قرار داد.

بر اساس این اطلاعات، وزرای خارجه روسیه و ایران همچنین درباره مسائل مهم بین المللی و منطقه ای، از جمله شرایط پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران و حل و فصل اوضاع در سوریه در چارچوب توافقات اجرا شده بین کشورهای ضامن صلح در سوریه (روسیه، ایران و ترکیه) در چارچوب مذاکرات آستانه، با توجه به افزایش وخامت اوضاع در منطقه ادلب، به طور مفصل به گفتگو پرداختند.

مذاکرات تلفنی وزیران خارجه روسیه و ایران در آستانه ملاقات امروز (پنج شنبه) روسای جمهور روسیه و ترکیه - ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در مسکو صورت گرفت.

پیش از این، دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اعلام نمود که نشست سه جانبه روسای جمهوری روسیه ، ایران و ترکیه - ولادیمیر پوتین، حسن روحانی و رجب طیب اردوغان، همچنان در دستور کار سه کشور واقع شده است، ولی تا به امروز امکان توافق درباره زمان برگزاری آن، به خاطر برنامه کاری روسای جمهور بوجود نیامده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 153

به "لاوروف: روسیه به ایران در مبارزه با کرونا یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: روسیه به ایران در مبارزه با کرونا یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید