معرفی روش هایی برای درست شانه کردن مو

به گزارش آوای وحش، شانه کردن مو فقط از بالا به پایین کشیدن شانه نیست چون شانه کردن مو هم برای خودش تکنیک های خاصی دارد که در این بخش با هم می خوانیم تا بطور صحیح موها را شانه کنیم.با ما همراه باشید.

معرفی روش هایی برای درست شانه کردن مو

روش صحیح شانه زدن مو

بسیاری از افراد گمان می نمایند که شانه زدن مو یک امر بسیار ساده است و نیازی به آموزش نداشته و هرگونه که اقدام به شانه زدن نمایند، درست و بی نقص است.

اما حقیقت ماجرا این است که برای محافظت حداکثری از موهایمان و به طور کلی مراقبت از مو، نیاز است که در برخی عادات همیشگی خود تغییراتی را به وجود اوریم. این تغییرات شامل تغییر فرایند شانه زدن موهایمان هم می گردد. در ادامه چند عادت اشتباه که منجر به ایجاد مشکلاتی را در زمینه مراقبت از مو خواهد شد را بررسی خواهیم نمود.

از سمت ریشه به بالا شانه نزنید
شانه زدن مو از سمت ریشه مو به بالا، می تواند باعث تخریب فولیکول های مو شده و در نتیجه باعث از هم گسیختگی آن ها و آسیب رساندن به ریشه مو گردد. در عوض توصیه می گردد که برای شانه زدن مو ابتدا از چند سانتیمتری ریشه موها شروع نموده و آرام آرام به سمت بالا شانه بزنید.
هنگامی که موهایتان نم دار است، اقدام به شانه زدن نکنید
یکی از عادات رایجی که بین افراد وجود دارد، شانه زدن مو در هنگامی است که موها، دارای رطوبت و نم می باشند. از آنجا که رطوبت باعث ایجاد کشش در سطح مو می گردد، در هنگامی که موهای ما مرطوب است، امکان شکستگی مو بسیار بیشتر می گردد. پس برای جلوگیری از این موضوع توصیه می گردد، حتما بگذارید موهایتان خشک گردد و سپس اقدام به شانه زدن آن ها کنید.
سعی کنید از بورس های سخت استفاده نکنید
معمولا بورس های مو بسیار خشن هستند و استفاده از آنها نه برای موهای مرطوب و نه برای موهای خشک، توصیه نمی گردد. مسلما شما قبل از این که بخواهید موهای خود را با شانه معمولی صاف کنید، می خواهید که گره موهای خود را باز کنید. این عمل با استفاده از شانه معمولی بسیار سخت می باشد.

برای این منظور توصیه می گردد از اسپری برای موهای معمولی، لوسیون برای موهای با ضخامت میانه و از کرم برای موهای ضخیم یا درشت استفاده کنید. با انجام این امر موهای شما به سادگی شانه شده و گره های آن باز می گردد.

بیش از حد شانه نزنید
یکی دیگر از عادات اشتباهی که در شانه زدن مو وجود دارد، شانه زدن بیش از حد و بسیار زیاد مو می باشد. همواره باید به یاد داشته باشید که شانه زدن زیاد می توانند باعث شکستگی موها و ریزش مو گردد. این نکته قابل توجه است که تعداد شانه زدن مهم نیست، بلکه کیفیت شانه زدن مهم بوده و نباید با شانه زدن های طولانی مدت باعث تخریب موهای خود شویم.
از شانه مناسب استفاده کنید
بورس هایی که از موی طبیعی حیوانات یا انسان ساخته شده اند بسیار کارآمدتر و نرم تر از بورس های ساخته شده از الیاف مصنوعی می باشد و بهتر می توانند روغن های طبیعی را در سطح موها، پخش نمایند. توصیه می گردد همواره از این گونه بورس ها استفاده کنید.
از شانه کثیف استفاده نکنید
یکی از عوامل اصلی در ریزش موها، رشد قارچ ها و باکتری ها در سطح سر هستند. این موجودات باعث ایجاد خارش در سطح سر و در نهایت ریزش مو می شوند. یکی از مکان های مناسب برای رشد این موجودات در سطح شانه ها و بورس هاست. برای اینکه از ورود این موجودات به سطح سر خود جلوگیری نمایید، توصیه می گردد حداقل هفته ای یک بار اقدام به شستشوی شانه خود نموده و سپس اقدام به شانه زدن مو هایتان با استفاده از آن ها نمایید.

منبع: سایت نظارت بر خانواده

منبع: راسخون
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1167

به "معرفی روش هایی برای درست شانه کردن مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی روش هایی برای درست شانه کردن مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید