واکنش ریابکوف به استفاده از موشک های هسته ای در نیروهای راهبردی آمریکا

به گزارش آوای وحش، معاون وزیر خارجه روسیه با تأکید بر تامین امنیت مطمئن این کشور، گفت: مشکل اینجاست، استقرار کلاهک های هسته ای کم قدرت در زیردریایی های آمریکایی به معنای آن است که واشنگتن خود را برای یک جنگ هسته ای محدود آماده کرده است.

واکنش ریابکوف به استفاده از موشک های هسته ای در نیروهای راهبردی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو با نگرانی زیادی به مسئله استقرار کلاهک هسته ای جدید کم قدرت W76-2 در زیردریایی های آمریکایی واکنش نشان می دهند.

ریابکوف شب گذشته در جمع خبرنگاران در این باره گفت: با اضطراب زیاد به این مسئله واکنش نشان می دهیم نه به این دلیل که ما این را تهدیدی برای امنیت کشورمان می دانیم، برای اینکه دقیقاً امنیت روسیه در نتیجه تلاشهایی انجام شده هم در عرصه تسلیحاتی و هم از نظر تولید نمونه های امیدوارکننده از تجهیزات نظامی، به طور قابل اطمینانی حاصل شده است. آنچه باعث نگرانی است دکترین و مفاهیمی که آمریکایی ها در زمینه هسته ای استفاده می کنند و این برخورد بسیار نگران کننده است.

این دیپلمات بلندپایه یادآور شد که پیدا شدن موشک ها و مهمات هسته ای کم قدرت در نیروهای راهبردی ایالات متحده، به معنای آن است که مقامات واشنگتن جنگ هسته ای محدود را قبول دارند.

ریابکوف ادامه داد: ظهور موشک های دارای کلاهک هسته ای با توان کم در نیروهای راهبردی آمریکا نشان دهنده این واقعیت است که ایالات متحده واقعاً آستانه استفاده از سلاح های هسته ای را پایین می آورد تا این امکان را برای خود فراهم کند که در یک جنگ هسته ای محدود با استفاده از این تسلیحات، به پیروزی برسد، هرچند عواقب این اقدام فاجعه آمیز باشد و این جای تاسف دارد.

پیش از این، جان رود معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی اعلام کرد که نیروی دریایی ایالات متحده موشک های هسته ای کم قدرتی را در زیردریایی ها خود به منظور بازدارندگی مخالفان این کشور، از جمله روسیه، مستقر کرده است.

این مقام پنتاگون گفت: این پتانسیل اضافی قدرت بازدارندگی ما را تقویت کرده و امکان استفاده از تسلیحات راهبردی سریع تر، پایدارتر و کم توان را برای ایالات متحده فراهم می کند.

به عقیده وی، استقرار موشک های جدید هسته ای در زیردریایی ها باید به دشمنان بالقوه واشنگتن نشان دهد که ایالات متحده آمادگی خود برای پاسخگویی به هرگونه تهدیدی را حفظ کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 116

به "واکنش ریابکوف به استفاده از موشک های هسته ای در نیروهای راهبردی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ریابکوف به استفاده از موشک های هسته ای در نیروهای راهبردی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید