پافشاری عربستان برای خرید سوخو 35 و اس400 از روسیه

به گزارش آوای وحش، رسانه ها در روز های گذشته از رایزنی مقام های دولت عربستان سعودی با روسیه برای خرید جنگنده های سوخو-35 و سامانه دفاع موشکی اس-400 خبر دادند.

پافشاری عربستان برای خرید سوخو 35 و اس400 از روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش فارس به نقل از وبگاه دیفنس ولد نت، رایزنی مقام های نظامی سعودی با روسیه برای خرید سامانه اس-400 و جنگنده سوخو-35 از این کشور پس از آن است که دو طرف سه سال قبل توافقنامه همکاری نظامی امضا کردند.

سرگئی چمزوف مدیر اجرایی شرکت روستک در گفت گو با شبکه خبری راشاتودی گفت: تا زمانی که قرارداد ها را امضا نکنیم، در خصوص این مورد صحبت نمی کنیم... فرایند مذاکره در حال اجرا است.

بر اساس این گزارش، صنایع نظامی عربستان (SAMI) یک هدف بلندپروازانه فراوری 50 درصد تجهیزات دفاعی تا سال 2030 را دارد. مشارکت با روسیه در این زمینه شامل انتقال فناوری برای فراوری سامانه موشکی اس-400، کورنت و سامانه توس (ویژه تانک) است.

در فوریه 2019، سرویس فدرال همکاری های نظامی و فنی روسیه گفت که روسیه و عربستان سعودی در حال آنالیز شرایط فعال سازی قرارداد اس-400 هستند. دو ماه بعد منبعی به خبرگزاری اینترفکس گفت که روسیه تامین سامانه توس به ریاض را شروع نموده و دو طرف اکنون در حال ساخت مشترک اسلحه های کلاشینکف هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 831

به "پافشاری عربستان برای خرید سوخو 35 و اس400 از روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پافشاری عربستان برای خرید سوخو 35 و اس400 از روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید