خاتمه افسانه مسی و رونالدو

به گزارش آوای وحش، با نزدیک شدن به انتها سال 2022، مطابق همواره نشریه مالی فوربس لیست پردرآمدترین فوتبالیست های امسال را منتشر کرد. اتفاق بزرگ اتفاق افتاده این است که امپراتوری رونالدو - مسی علاوه بر اینکه در زمین فوتبال هم درحال اضمحلال است، از جنبه مالی هم دیگر برند برتر به شمار نمی آید. هرچند این دو هنوز هم نقش مهمی در دنیای تبلیغات بازی می نمایند و انتظار هم می رود سالیان سال از چهره و نمادشان در صنعت های مختلف استفاده گردد، اما مساله اینجاست که لیونل مسی و کریستیانو رونالدو برخلاف یک دهه اخیر، دیگر پردرآمدترین بازیکنان دنیای فوتبال محسوب نمی شوند.

خاتمه افسانه مسی و رونالدو

امباپه در صدر، مسی محبوب برندها

قرارداد سه ساله تازه کیلیان امباپه با پاری سن ژرمن باعث شده او به صدر جدول پرعایدیترین فوتبالیست های سال دنیا برسد. امباپه مجموعا 110 میلیون دلار دستمزد و پاداش امضای قرارداد از پی اس جی دریافت می نماید و 18 میلیون دلار نیز از شرکای ثابتش چون نایکی، دیور و هابلوت به حسابش واریز می گردد تا عایدی سالانه اش به 128 میلیون دلار برسد. البته عایدی کلی تمامی بازیکنان لیستی که فوربس منتشر نموده، بدون صرف نظر از مالیات و حق مدیربرنامه ها محاسبه شده است. با این وجود دستمزد هنگفتی که امباپه دریافت می نماید، سبب شده تا او با اختلافی ناچیز نسبت به هم تیمی اش لیونل مسی، پرعایدیترین فوتبالیست سال 2022 لقب بگیرد. ستاره آرژانتینی پی اس جی که بابت هرفصل 65 میلیون دلار از تیم پاریسی حقوق می گیرد، عایدی 55 میلیون دلاری بابت تبلیغات دارد که نشان می دهد نسبت به هم تیمی جوانش، از چه اعتبار بالاتری نزد برندهای مختلف برخوردار است. البته که مسی در سال های آخر دوران بازی اش است و قطعا این عایدی عدد بدی محسوب نمی گردد، اما این تخمین زده می گردد که اگر او بتواند در آخرین جام دنیای عمرش قهرمانی را تجربه کند، آن موقع یک بار دیگر هم عایدیهایش بالاتر می رود و هم در دنیای فوتبال نامی جاودانه تر پیدا می نماید.

کریس روی پله سوم

نفر سوم لیست هم مطابق انتظار کریستیانو رونالدو است. فوق ستاره پرتغالی که عدم صعود تیمش به لیگ قهرمانان سبب شد هم خودش سرخورده گردد و هم دستمزدش کاهش بیابد. در حال حاضر دریافتی رونالدو از منچستریونایتد به 40 میلیون دلار رسیده است، با این حال شرایط کریس در بعد تبلیغات، حتی از مسی هم بهتر است. بالاخره او علاقه بیشتری در این زمینه از خود نشان می دهد و این نکته را هم نباید فراموش کنید که با 486 میلیون دنبال کننده، پرفالوورترین شخص در پلتفرم اینستاگرام است. رونالدو سال جاری 60 میلیون دلار بابت تبلیغات خارج از فوتبال نظیر برند شخصی خودش، نایکی، کلیر، تگ هوئر و... عایدی کسب نموده تا مجموع دریافتی اش به 100 میلیون دلار برسد. البته رونالدو این روزها فرم بسیار بدی دارد و در 37 سالگی اگر نتواند دوباره به روزهای خوش گذشته بازگردد، احتمالا روند سقوطش از همین حالا شروع می گردد. هرچند هنوز هم چهره جذابی برای تبلیغات است. نفرات بعدی این لیست هم به ترتیب نیمار با 87 میلیون و محمد صلاح با 53 میلیون هستند که عایدیزایی خوبی را تجربه نموده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 17 مهر 1401 بروزرسانی: 17 مهر 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1469

به "خاتمه افسانه مسی و رونالدو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه افسانه مسی و رونالدو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید