پیشنهاد فیلم: مردی که بی نهایت را می دانست، زندگی رامانوجان

به گزارش آوای وحش، عصر امروز هنگامی که متوجه شدم فیلمی در خصوص زندگی سرینیواسا رامانوجان ساخته شده است، خیلی خشنود شدم. این یکی از فیلم هایی است که می تواند یک عصر داغ و کسل کننده تابستانی را دگرگون کند و افقی تازه در برابر ما، برای آشنایی با مسائل و مسائل نوابغ و آدم های متفاوت، آشکار کند.

پیشنهاد فیلم: مردی که بی نهایت را می دانست، زندگی رامانوجان

فیلم، محصول سال 2015 است و نامش مردی که بی نهایت را می دانست است. فیلم را مت براون کارگردانی است.

دو هنرپیشه این فیلم بسیار مشهورند: اولی جرمی آیرونز است که قطعا احتیاج به معرفی ندارد و دومی هنرپیشه اصلی فیلم میلیونر زاغه نشین -دو پتال- است.

فیلم داستان زندگی سرینیواسا رامانوجان - ریاضی دان مشهور هندی- را روایت می نماید، او یک ریاضی دان خودآموخته بود.

او فـرزند یک مرد فقیر از اهالی شهر مدرس هند بود. در مدرسه قریحه ریاضی او آشکار شد و تصمیم گـرفت وارد کـالج بشود، اما در امتحان زبان انگلیسی پیروز نـشد و بـنابراین نـتوانست به صورت آکادمیک تحصیل کند، ولی در همین اثـنا یک کتاب ریاضی خوب به دستش افتاد که خلاصه ای از 5 هزار تئوری ریاضی بود.

رامانوجان به زودی تمام محتویات کـتاب را تـوانست بـیاموزد و از آن پس خود شخصا در مقام فهم و کنجکاوی مسائل ریـاضی بـرآمد . در نـتیجه تحقیقات و تفکرات درونی و خودخواسته ای که او بدون کمک دیگران انچام داد، رابطه های مهمی را در بررسی ریاضی، نظریه اعداد، سری ها و کسر مسلسل از خود بجای گذاشت.

به زودی او به کمک دوستانش، خواهان شناساندن خود به جامعه علمی ریاضی انگلستان برآمد. یکی دو استاد ریاضی نامه های او را بدون تعمق برگرداندند، تا اینکه در ژانویه سال 1913 نامه او به یک استاد ریاضی به نام جی اچ هاردی نوشت. همین استاد بود که متوجه نبوغ والای رامانوجان شد.

دریغ که مردی که آشنایان به دانش ریاضی او را با اعداد اول رامانوجن و تابع تتای رامانوجن می شناسند، در کل زندگی خود روایت گر اثر محدودکننده فقر بر زندگی ما انسان ها بود. او در 32 سالگی در پی ابتلا به سل و آمیبیاز کبدی درگذشت.

منبع: یک پزشک
انتشار: 19 آذر 1401 بروزرسانی: 19 آذر 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1493

به "پیشنهاد فیلم: مردی که بی نهایت را می دانست، زندگی رامانوجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد فیلم: مردی که بی نهایت را می دانست، زندگی رامانوجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید