پیشنهاد وزیر گردشگری به مجلس، برپایی نمایشگاه صنایع دستی

به گزارش آوای وحش، به گزارش خبرنگاران، در این هفته پس از اینکه نمایشگاه ملی صنایع دستی در سکوت خبری برپا شد، در مراسم افتتاحیه وزیر جدید میراث فرهنگی حضور پیدا نموده و آن را بازگشایی کرد حالا از روز سوم تا نهم شهریور این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برپاست و هنرمندان صنایع دستی نیز در حال ارائه محصولات خودشان هستند.

پیشنهاد وزیر گردشگری به مجلس، برپایی نمایشگاه صنایع دستی

این هفته خبر مهم در حوزه انتصابات بود. حسن روحانی رئیس جمهور ، علی اصغر مونسان را به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کرد حالا قرار است در روز سه شنبه هفته آینده نمایندگان مجلس به او رای اعتماد دهند. در این میان اما سایت این وزارتخانه در حال کوشش برای مصاحبه با نمایندگان مختلف برای دریافت نظر نماینده ها و تشکل های جهانگردی در حمایت از مونسان است.

افتتاح هتلی که از نظر کارشناسی 5 ستاره نبود

در این هفته همچنین یک هتل که به گفته مالک آن استانداردهای هتل 5 ستاره را دارد، با برند کانادایی در منطقه شمالی تهران، همزمان با هفته دولت افتتاح شد. در مراسم افتتاح این هتل فعالان جهانگردی و هتلداری همچنین سرپرست جدید وزارت میراث فرهنگی حضور داشتند و رئیس جمهور نیز به وسیله ویدئو کنفرانس این هتل را به همراه 226 پروژه جهانگردی، میراث فرهنگی و صنایع دستی دیگر افتتاح کرد.

در این مراسم علی اصغر مونسان آخرین رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: سال گذشته 7 میلیون و 800 هزار جهانگرد ورودی به کشور داشتیم .همچنین شاهد حجم سرمایه گذاری بالغ بر 200 هزار میلیارد تومان هستیم که 120 هزار میلیارد تومان آن در دولت دوازدهم انجام شده ضمن این که در دولت دوازدهم 4500 موافقت اصولی صادر شده است.

وی اضافه کرد: امروز شاهد افتتاح 226 پروژه جهانگردی، میراث فرهنگی و صنایع دستی با حجم سرمایه گذاری 22هزار و 180میلیارد ریال هستیم که با بهره برداری از پروژه های بخش جهانگردی، 5هزار تخت به ظرفیت تخت های اقامتی کشور اضافه می گردد.

مونسان سپس به افتتاح پروژه های استان تهران در حوزه میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی اشاره نمود و اضافه کرد: در استان تهران نیز به مناسبت فرارسیدن هفته دولت، 10 پروژه جهانگردی و شش پروژه صنایع دستی به صورت رسمی با حجم سرمایه گذاری 530میلیارد تومان افتتاح می گردد.

در این برنامه، اعلام کردند هتلی که اکنون افتتاح می گردد دارای 5 ستاره و جزو هتلهای برند و زنجیره ای کانادایی است منتها کسی به خاطر نیاورد که هتل 5 ستاره چه ویژگی هایی باید داشته باشد و این هتل بیشتر به هتلهای 4 ستاره شباهت دارد تا 5 ستاره. حتی معاون جهانگردی وزارت میراث فرهنگی نیز در نامه ای نوشته است که این هتل دارای ایراداتی است که نمی تواند 5 ستاره را کسب کند.

تنها مرکز آموزشی میراث فرهنگی چگونه به خوابگاه تنزل پیدا کرد؟

در این هفته همچنین خبرنگاران در گزارشی به آنالیز حیات تنها مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی پرداخت . این مرکز تنها مرکز آموزش تخصصی است که توانسته در طول سالها نیروی متخصص را به سازمان میراث فرهنگی تزریق و یا روانه بازار کار کند. این موسسه آموزشی اما این روزها رو به افول است و از نظر دانشجویانش رسما تعطیل شده است تا اینکه دانشجویان باقی مانده هم مدرک خود را بگیرند و در این مجموعه برای همواره بسته گردد.

این مرکز آموزشی در سال 68 تاسیس شد در اساسنامه این مرکز مصوب 14 تیر ماه سال 69 شورای گسترش آموزش عالی آمده که در اجرای بند 19 از ماده 3 قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مقرر می دارد، (تنظیم و اجرای برنامه های آموزشی جهت آماده سازی نیروهای کارآمد در زمینه های مربوط به میراث فرهنگی، هماهنگی دستگاههای ذیربط) و بر اساس آیین نامه مصوب بیست و هفتمین جلسه مورخ 64/4/4 شورای عالی انقلاب فرهنگی و به استناد مجوز صادره در جلسه مورخ 69/2/29 شورای گسترش آموزش عالی، مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی که در این اساسنامه مرکز خوانده می گردد ایجاد و طبق این اساسنامه اداره خواهد شد. این مرکز وابسته به سازمان میراث فرهنگی کشور می باشد و به عنوان یکی از واحدهای سازمان، دارای بودجه و تشکیلات جداگانه است.

در واقع ایجاد تشکیل مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی براساس قانون در سازمان میراث فرهنگی شکل گرفت. در این مدت مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی که گفته می گردد، معتبرترین مرکز آموزشی در یونسکوست، دو هزار فارغ التحصیل در زمینه های مختلف از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی داشته است. در این مدت افراد زیادی در این مرکز مدرک گرفته و دوره دیده اند که حالا در سازمان میراث فرهنگی و سازمانهای دیگر دارای سمت های مدیریتی هستند.

حالا اما این بنای آموزشی از کاخ نیاوران به خوابگاه منتقل شده است جایی که در زمان تحصیل، مکان اقامت دانشجویان هست با این وجود اما دستور رئیس سازمان میراث فرهنگی وقت بر اجرای مصوبه ای است که در آن ذکر شده باید چنین مراکزی به وزارتخانه های مربوطه انتقال داده شوند. دانشجویان نیز نگران این هستند که به طور کل این مرکز منحل گردد.

افتتاح هتل بوتیک نظامیه

هم زمان با فرارسیدن هفته دولت بوتیک هتل نظامیه از بناهای واگذارشده صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی با حضور سرپرست وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی به بهره برداری رسید.

این بوتیک هتل در محل خانه تاریخی نظامیه، سه شنبه 5 شهریور 98، با حضور علی اصغر مونسان سرپرست وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، معاون امور عمرانی استانداری تهران، هادی میرزایی مدیرعامل صندوق احیا، علی محمد سعادتی شهردار منطقه 12 و جمعی از مسئولان و مدیران افتتاح شد.

معاون جهانگردی به قزاقستان سفر کرد

معاون جهانگردی وزارت میراث فرهنگی برای شرکت در نشست رایزنی های 5 جانبه با موضوع توسعه روابط جهانگردی میان کشورهای حاشیه دریای خزر، امروز 4 شهریور به قزاقستان سفر کرد.

نشست رایزنی های 5 جانبه کشورهای ساحلی دریای خزر با موضوع توسعه روابط جهانگردی میان کشورهای حاشیه دریای خزر 28-27 آگوست 2019 مطابق 6-5 شهریور 1398 در شهر اکتائو قزاقستان برگزار گشت و ولی تیموری معاون جهانگردی با هدف ارتقا و توسعه همکاری های منطقه ای- بین المللی در حوزه جهانگردی دریای خزر در این نشست شرکت کرد.

نشست مذکور پیرو اجرایی شدن توافقات پنجمین نشست سران کشورهای ساحلی دریایی خزر که در تاریخ 21 مرداد ماه 1397 در شهر اکتائو قزاقستان برگزار گشت؛ تشکیل شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 200

به "پیشنهاد وزیر گردشگری به مجلس، برپایی نمایشگاه صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد وزیر گردشگری به مجلس، برپایی نمایشگاه صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید