چین برای حفاظت از اطلاعات شهروندان قوانین جدید تصویب کرد

به گزارش آوای وحش، به گزارش خبرنگاران، فرایند تصویب قانون حفاظت از اطلاعات شخصی در چین از اواسط اکتبر شروع و به همین دلیل پیش نویس آن برای آنالیز عمومی منتشر شده است.

چین برای حفاظت از اطلاعات شهروندان قوانین جدید تصویب کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این قانون پس از تصویب تأثیراتی گسترده بر حفاظت از اطلاعات شخصی افراد و کسب و کارها در فضای سایبری دارد. همچنین شرکت های فناوری نیز باید خود را با آن همخوان نمایند.

این پیش نویس روی وجوه کلیدی حفاظت از اطلاعات شخصی افراد تمرکز می نماید و ملزومات سختگیرانه تری را برای پردازش اطلاعات کاربران و انتقال داده های حساس به خارج از مرزهای چین در نظر گرفته است.

همچنین پیش نویس این قانون برای محافظت کامل از اطلاعات شخصی افراد داخل چین در خارج از مرزهای کشور نیز تأثیرگذار است. طبق قانون مذکور افراد خاطی با جریمه ای تاسقف 50 میلیون یوان یا 5 درصد درآمد سال قبل خود روبرو خواهند شد.

محافظت بچه ها در فضای آنلاین

در کنار آنچه گفته شد، در 17 اکتبر 2020، قانون حمایت از بچه ها زیر سن قانونی اصلاح شد تا مقررات مربوط به حفاظت از بچه ها در فضای اینترنت به آن اضافه گردد.

قانون اصلاح شده، محصولات یا خدمات آنلاین اعتیادآور را منع می نماید. این امر ارائه دهندگان خدمات آنلاین (مانند ارائه دهندگان بازی آنلاین و پخش زنده آنلاین) را ملزم می نماید توابعی مانند مدیریت زمان را در نظر بگیرند و محدودیت هایی برای استفاده بچه ها از محصولاتشان در نظر بگیرند.

در کل قوانین اصلاح شده تهیه نمایندگان سرویس های آنلاین را ملزم می نماید تا در صورت نقض قوانین بچه ها، آن را گزارش دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 662

به "چین برای حفاظت از اطلاعات شهروندان قوانین جدید تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین برای حفاظت از اطلاعات شهروندان قوانین جدید تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید