کتلت گوشت و بادمجان کبابی، خوشمزه و راحت

به گزارش آوای وحش، روش تهیه این کتلت بسیار آسان است و این کتلت به واسطه داشتن بادمجان از خواص خوب آن نیز بهره مند است. بادمجان از خانواده صیفی جات است که مواد مغذی زیاد و بعلاوه آنتی اکسیدان بسیار خوبی دارد.

کتلت گوشت و بادمجان کبابی، خوشمزه و راحت

کتلت بادمجان و گوشت یکی از روش های تهیه این غذای خوشمزه و خانگی است که شما می توانید با گوشت چرخ نموده و بادمجان کبابی این کتلت خوشمزه را درست کنید. کتلت بادمجان برای کسانی که طعم و مزه بادمجان را با گوشت چرخ نموده دوست دارند گزینه خوبی است و حتی شما می توانید به همراه کته نیز آن را میل کنید. بهتر است در موقع خرید از بادمجان های کشیده و با پوست براق بهره ببرید تا تخم کمتری داشته باشد. با خبرنگاران همراه باشید تا طرز تهیه کتلت بادمجان با گوشت را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه کتلت بادمجان با گوشت

  • گوشت چرخ نموده 300 گرم
  • بادمجان 4 عدد
  • پیاز 1 عدد
  • سیر 3 حبه
  • آرد سفید یا آرد سوخاری 3 قاشق غذاخوری
  • جعفری خرد شده 4 قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن به میزان لازم

طرز تهیه کتلت بادمجان با گوشت

مرحله اول

ابتدا باید بادمجان ها را خوب بشویید و با یاری یک چاقو چند برش روی آن ایجاد کنید تا خوب مغز پخت گردد. بعد روی یک توری قرار دهید و روی شعله گاز کبابی کنید. می توانید داخل سینی فر بگذلرید و 20 دقیقه با دمای 180 زمان دهید تا بادمجان ها حسابی کبابی شوند.

مرحله دوم

بادمجان های کبابی را بعد از پخت باید بلافاصله داخل نایلون قرار دهید تا با ایجاد بخار بتوانید پوست روی بادمجان را به راحتی بگیرید. بادمجان ها را روی تخته آشپزی ساطوری ریز خرد کنید. جعفری را نیز پاک کنید و ساطوری خرد کنید.

مرحله دوم

پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب آن را بگیرید. سیر ها را نیز پوست بگیرید و رنده بزنید. داخل یک کاسه بادمجان را به همراه گوشت و پیاز و سیر و ادویه ها و آرد اضافه کنید. خوب با دست ورز دهید تا مواد منسجم و یکدست گردد و در سرانجام جعفری را اضافه کنید.

مرحله چهارم

داخل یک تابه روغن بریزید و صبر کنید تا کاملا داغ گردد. بعد از مواد کتلت بردارید و به شکل گرد یا بیضی به آن فرم دهید و هر دو طرف را خوب سرخ کنید تا مغز پخت و طلایی گردد. در سرانجام روی دستمال روغن گیر قرار دهید و به همراه نان تازه سرو کنید. برای تماشا غذاهای بیشتر ایرانی جوجه ترش دیگی، غذای اصیل گیلانی را بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه کتلت بادمجان با گوشت

  • جعفری برای عطر بیشتر استفاده شده است و می توانید حذف کنید.
  • حتما آب پیاز را بگیرید تا باعث شل شدن مواد کتلت نگردد.
  • آرد سوخاری یا آرد سفید باعث منسجم تر شدن مواد کتلت می گردد.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از آشپزی ترفندهای نگهداری هویج برای مدت طولانی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 مهر 1401 بروزرسانی: 16 مهر 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1468

به "کتلت گوشت و بادمجان کبابی، خوشمزه و راحت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتلت گوشت و بادمجان کبابی، خوشمزه و راحت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید